Ještě před pár měsíci kamiony neměly téměř co vozit a pro firmy bylo snadné získat u dopravců nižší ceny. Teď se situace obrací. Bazary jsou plné kamionů, které řadě dopravců zabavily leasingové společnosti nebo jim prostě jen byly vráceny.

„V poslední době je znát, že se na trhu snížila kapacita dopravců a díky tomu dochází k narovnání cen na reálnou hranici,“ říká šéf české pobočky nadnárodní logistické společnosti DB Schenker Tomáš Holomoucký.

Vše potvrzuje i šéf konkurenčního Čechofrachtu Miroslav Chytil. „Hlavně v silniční dopravě už začíná být nedostatek vozů, který se postupně zvětšuje,“ popisuje.

To vše podle něj vedlo ke zvýšení cen o deset až patnáct procent pro koncové zákazníky a byznys se tak stal rentabilnější. Vzhledem k tomu, že si část svých výkonů kupuje i u jiných dopravců, potvrzuje, že vyšší ceny musí platit nyní i on. A nedávné zvýšení cen nafty v tom hraje jen malou roli.

Dopravci se shodují, že v tendrech na přepravu již není potřeba nabízet co nejnižší cenu. Sehnat dopravce je totiž pro firmy složitější a není výjimkou, že se vrací ke společnosti, kterou kdysi opustili jako příliš drahou.

ctete-v-sredu-530.gif

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist