Automobilka Škoda chce mezi Fabii a Octavii dostat nový model a postavit jej chce proti Dacii Logan. Sedan velikosti Octavie, ale s mnohem nižší cenovkou, má pomoci oslovovat klienty na méně náročných trzích, kde se škodovka snaží prosadit.

„Nejsme konkurent Dacie, ale budeme pokrývat jejich nabídku,“ řekl britskému magazínu Autocar předseda představenstva automobilky Reinhard Jung. Škodovka proto bude v dalších pěti letech investovat 1,8 miliardy liber do vývoje dalších modelů.

„Mezera mezi Fabií a Octavií je teď příliš velká,“ popisuje Jung. Po odchodu první generace Octavie Tour se tak v roce 2012 má v západní Evropě objevit její nástupce s podobnou cenou.

Nový model má konkurovat Loganu

Nový vůz se má zaměřit na spořivé klienty, stát má 260 – 312 tisíc korun. Do nových modelů Škoda v příštích letech investuje 52 miliard.

Škoda Auto mírně překoná loňský prodejní rekord - čtěte ZDE

Jung přípravu modelu potvrdil již v září na autosalonu ve Frankfurtu, včera na konferenci v Německu dodal, že cílem je hlavně svést se na vlně zájmu o levné automobily.

Nejlevnějším vozem, který Škoda Auto v současné době na tuzemském trhu nabízí, je Fabia v základní ceně 219.900 Kč, druhým cenově nejvýhodnějším vozem je pak Octavia Tour v hodnotě 269.900 Kč a třetím pak Octavia. Její cena začíná na úrovni 329.900 Kč.

Podle Junga má nový model stát 10 až 12 tisíc eur, tedy 260 až 312 tisíc korun. Tedy o desítky tisíc více než stojí Dacia Logan.

Škoda zbrojí na Indii a Čínu

Evropský trh ale pro model nemusí být klíčový, automobilka má své závody i v Indii a Číně.

Tam by měl pomoci i další chystaný model, který má z bran automobilky začít sjíždět již v roce 2011. Vůz menší než Fabia má být sourozencem Volkswagenu Up a Škoda se již těší, až jej nabídne v Indii.

„Tři čtvrtiny indického trhu jsou auta menší, než máme v naší současné modelové řadě,“ vysvětluje. I když chce automobilka Indii své modely přizpůsobit, vůz, který by byl podobný minivozítku Tata Nano, nechystá. „Co se kvality a bezpečnosti týče, Nano vyrábět nechceme,“ dodává.

Ale Škoda nevykračuje jen do levnějších segmentů trhu. Nedávno představila i kombi Superb.

„Naším cílem není bojovat s prémiovým sektorem. Máme svou osvědčenou technologii. Superb je sice stejně velký jako Audi A6, ale nenabízí stejnou technologii, Audi bude vždy nabízet víc,“ říká Jung.

 ctete-v-ctvrtek-530.gif

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist