Malý čtyřválcový agregát se začal vyrábět v Mladé Boleslavi. Má sice objem jen 1,2 litru, díky přeplňování turbodmychadlem ale dosahuje výkonu 77 kW (105 koní). Díky tomu se daří snížit produkci emisí CO2.

Nový motor, který se bude montovat do Škody Yeti, se postupně objeví také napříč spektrem značek koncernu Volkswagen. Najdeme ho tak u Seatu, Audi, a VW. Na prodej bude pod označením 1.2 TSI. Česká automobilka zatím prodávala Yetiho se silnějšími motory, lidé ale mají o jedna-dvojku větší zájem. 

Pod kapotou Yetiho by se měl agregát pochlubit kombinovanou spotřebou 6,6 litru benzínu na 100 km. U přeplňovaných pohonných jednotek ale výrazně záleží na stylu jízdy. Motor splňuje emisní normu Euro 5 a produkuje 154 g/km CO2.

"Zcela nově vyvinutý motor poskytne možnost spojit ohleduplnost k životnímu prostředí s harmonickým jízdním výkonem. Se znatelně nižšími hodnotami CO2 je nutno nový motor chápat jako příspěvek k výraznému snížení emisního průměru našich vozů," řekl předseda představenstva Škody Reinhard Jung.

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist