Rozsáhlá přestavba 160 kilometrů dálnice D1 by měla zahrnovat úsek od Mirošovic na Benešovsku (zhruba 21. km) až po Kývalku u Brna (exit 182). Ředitelství silnic a dálnic náklady na rekonstrukci odhaduje kolem 18 miliard korun. Suma by měla být vynaložena v průběhu deseti let, tedy zhruba 1,8 miliardy korun ročně. Mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka ČTK řekl, že na příští rok je zatím vyčleněno 800 milionů korun.
Podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se hlavní tuzemská dopravní tepna rozšíří o zhruba jeden metr z každé strany nebo ve středním dělícím pásu tak, aby byla při rekonstrukci povrchu dálnice vždy zachována průjezdnost dvou jízdních pruhů dálnice v obou směrech.
O způsobu financování celé stavby zatím není rozhodnuto. Ministerstvo dopravy ústy svého šéfa Gustáva Slamečky zatím hovoří jak o konvenčním financování stavby, tak o možné spolupráci privátního a státního sektoru. tzv. PPP projektech. Podle něho může být oprava dálnice urychlena, pokud se podaří právě zapojit i privátní sektor.
ŘSD plánuje opravu dvou dvacetikilometrových úseků za rok. Stavbu zahájí v příštím roce, přičemž rekonstruovat začne nejprve nejhorší úseky dálnice. "Jako první se tak stavbaři vrhnou na část mezi Větrným Jeníkovem a Velkým Meziříčím.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist