Trolejbus 26Tr

- plně nízkopodlažní trolejbus dlouhý dvanáct metrů

- asynchronní pohon - výkon 160 kW

- vzduchová brzda ABS/ASR

- dvouokruhové topení

- obsaditelnost 102 cestujících z toho 34 sedících

- karoserie Solaris Bus & Coach S.A.

Plzeňská Škoda Electric dodá do bulharské Sofie 30 trolejbusů za 14 milionů euro (téměř 370 milionů korun). První modrožlutobílé vozy převezme městský dopravní podnik příští rok v září, poslední v únoru 2011.

"Nový typ krátkého sólo trolejbusu značky Škoda 26Tr nahradí více než 20 let staré trolejbusy Ikarus, které převládají v trolejbusovém parku sofijského dopravního podniku," dodala.

Škoda Electric, která zvítězila ve výběrovém řízení vyhlášeném v dubnu 2009, podepsala kontrakt s firmou Stolichen Elektrotransport Sofia. Součástí projektu, financovaného úvěrem Evropské banky pro obnovu a rozvoj, jsou náhradní díly, servisní přípravky a podrobné školení personálu.

Po rumunském Temešváru, kam podnik dodal předloni a loni 50 vozů na více než půl miliardy korun, jde už o druhý projekt Škody Electric na Balkánu. Dvanáctimetrové nízkopodlažní trolejbusy pro Sofii mají asynchronní pohon, klimatizaci celého vozu a dieselagregát pro nezávislý pojezd mimo trakční vedení.


Plzeňská Škoda Electric, jeden ze tří největších světových výrobců trolejbusů, utrží letos zhruba 3,2 miliardy korun, o 100 milionů Kč více než loni. Krize se v odbytu neprojeví. Export trolejbusů, trakčních motorů a pohonů elektrických vozidel dosáhne 70 procent. Firma letos prodá 110 trolejbusů, což bude zhruba o 20 vozů méně než loni. Výrazně ale zvýší výrobu trakčních motorů, z nichž bude inkasovat 1,4 miliardy korun; výroba pohonů má zůstat na loňské úrovni.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist