Na programu, který spočívá v dotacích na propagaci vybraných produktů, budou spolupracovat i Agrární komora, kraje a ministerstvo zemědělství. Ministerstvo s kraji pro akci také uvolní peníze, půjde ročně o desítky milionů korun.
"Evropská unie nepovoluje propagovat potraviny na státní úrovni, například jako české nebo německé. Ale přes regiony tu šance je, a toho už využívají i okolní země," vysvětluje prezident Potravinářské komory Miroslav Toman. Změní se také přidělování značky kvality Klasa domácím potravinám – vybrané výrobky budou soutěžit o "regionální Klasy".
Šéf asociace krajů, jihomoravský hejtman Michal Hašek, upozorňuje, že při kampani budou kraje zdůrazňovat i ekologický přínos nového projektu. "Spotřebovat zboží co nejblíže místu, kde se vyrobí, znamená také zásadně snižovat energetické náklady na jeho přepravu, šetřit životní prostředí," říká Hašek.
Na Slovensko přišla poprvé deflace, zlevňují hlavně potraviny - čtěte ZDE
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist