Americká Kraft Foods "osladila" svou nabídku na koupi britské Cadbury rozšířením podílu hotovosti. Oznámení přichází bezprostředně poté, co švýcarská společnost Nestlé koupí od Kraft Foods její aktivity v oblasti mražené pizzy v Severní Americe za 3,7 miliardy dolarů. Informovala o tom agentura Reuters.

Největší potravinářská společnost na světě Nestlé rovněž vyloučila, že by chtěla učinit nebo se nějak účastnit formální nabídky na britskou potravinářskou společnost Cadbury.

Kolem Nestlé se v prvních lednových dnech točí velké obchody, již v pondělí oznámila, že prodá farmaceutické společnosti Novartis většinový podíl firmy Alcon zabývající se péčí o zrak. Za 52procentní balík akcií v Alconu zaplatí Novartis 28,1 miliardy dolarů (asi 519 miliard korun). Má tak dostatek hotovosti na nové akvizice.

Kraft Foods oznámila, že získanou hotovost od Švýcarů zase použije na zatraktivnění své nabídky na převzetí společnosti Cadbury. Právě nízká nabídnutá cena totiž hrála roli v tom, že někteří investoři Cadbury své akcie odmítli prodat. Kraft také prodloužil závěrečný termín, dokdy musí akcionáři Cadbury upsat své akcie, na 2. února 14:00 SEČ. Novou nabídku na Cadbury by měl Kraft Foods předložit 19. ledna. 

Kraft v listopadu předložil akcionářům Cadbury nabídku koupit firmu za 9,8 miliardy liber (zhruba 280 miliard Kč) v akciích a hotovosti. Vedení britské firmy však návrh odmítlo jako nepřijatelný a dnešní vylepšení nabídky označilo za "směšné". Cadbury již sdělila, že o ni mají zájem rovněž americký výrobce čokolády Hershey a italská Ferrero International.

Vyhlídky spojení mezi Cadbury a největším americkým potravinářksým koncernem, který se teprve v roce 2007 oddělil od tabákové skupiny Altria, vyvolaly v Británii poprask. Na ostrovech je podnik starý 195 let oblíbenou a uznávanou značkou a jeho Dairy Milk je v Británii nejprodávanější čokoládou.

Pizza bude v Americe od Nestlé

Místo úvahám o Cadbury firma Nestlé v úterý oznámila, že koupí od Kraft Foods její aktivity v oblasti mražené pizzy v Severní Americe za 3,7 miliardy dolarů (66,8 miliardy korun).

Spojené státy jsou podle Nestlé největším trhem pro mraženou pizzu na světě s ročními tržbami kolem 37 miliard USD. Koupené aktivity zahrnují značky jako DiGiorno, Tombstone, California Pizza Kitchen, Jack's a Delissio. Nestlé očekává z akvizice do pěti let úspory v objemu sedmi procent tržeb.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist