Kudy jede linka 292

Nemocnice pod Petřínem - Malostranské náměstí - Nerudova - Šporkova - Nemocnice pod Petřínem

Audio
Děkan ČVUT Petr Moos: Elektrobus je počátkem nové éry 'elektromobility' (Zdroj: (ČRo)
Ve středu vyjede v Praze nová minibusová linka, pod označením 292 propojí Malostranské náměstí a nemocnici pod Petřínem. Malý elektrobus, který se vejde do úzkých uliček Malé Strany, stál dopravní podnik 6,5 milionu korun. Sednout si do něj může deset cestujících, celkovou kapacitu má 30 lidí. Linka by měla být v provozu denně od 5:30 do 20:00 v intervalu 15 minut, řekli novinářům zástupci pražského dopravního podniku, městské části Prahy 1 a organizace Ropid.

Linka měla začít jezdit už v polovině října. Dopravní podnik, který vyhrál výběrové řízení na provozování tohoto spoje, ale nesehnal k tomuto datu vhodný elektrobus. Náhradní naftový minibus měl problém úzkými malostranskými uličkami projet. Podle ředitele dopravního podniku Martina Dvořáka mnoho společností podobné vozy nevyrábí, firma nakonec uspěla až v Itálii.

Elektrobusy s číslem 292 budou zastavovat na čtyřech místech - na východní straně Malostranského náměstí u křižovatky s ulicí Mostecká, dále na západní straně náměstí u křížení s ulicí Nerudova, ve Vlašské ulici u odbočky do Šporkovy ulice a na parkovišti u nemocnice. V budoucnu by mohly podle starosty Prahy 1 Filipa Dvořáka (ODS) stavět na znamení i na dalších místech.

Na jedno nabití autobus ujede v místním kopcovitém terénu 70 až 80 kilometrů. Trasa měří necelé dva kilometry a minibus ji objede za den téměř šedesátkrát, střídat se proto budou dva. Nabíjet se budou u nemocnice pod Petřínem a v domovské hostivařské garáži.

Protože linka vede kolem přísně střežené americké ambasády, minibusy mají kvůli bezpečnosti zaplombované podvozky a řídit je mohou pouze prověření pracovníci dopravního podniku.

V hlavním městě již funguje několik minibusových linek. Malé autobusy vozí cestující například na linkách číslo 128 na Žvahově, 236 v Troji a 291 na Novém Městě. Radnice Prahy 1, která iniciovala a spolupodílela se na vzniku malostranské minibusové linky, by chtěla v budoucnu zřídit další trasy v centrální městské části. Vyhlédnuté má další čtyři místa, jako první by chtěla propojit autobusové nádraží Florenc, křižovatku ulic Revoluční a Dlouhá s Mariánským náměstím.

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist