Prodej amerických automobilek General Motors a Ford Motor v lednu v USA stoupl. Japonské firmy Toyota a Honda a americká společnost Chrysler si však pohoršily. Vyplývá to z údajů, které v úterý zveřejnily automobilky.

Prodej GM v lednu stoupl o 14 procent. Společnost uvedla, že jí pomohla hlavně silnější ekonomika a rozhodnutí Toyoty zastavit v USA kvůli závadě plynového pedálu prodej osmi modelů. Prodej konkurenční americké automobilky Ford v lednu vyskočil o téměř 25 procent. Také Ford zřejmě těžil z problémů Toyoty, jejíž prodej naopak klesl o 16 procent.

Z dalších japonských automobilek se prodej vozů Honda snížil o pět procent, Nissanu naopak stoupl o 16 procent. Hůře si vedla i třetí americká automobilka Chrysler, jejíž prodej se snížil o osm procent.

Prodej aut v USA loni klesl o zhruba 21 procent na 10,4 milionu osobních a lehkých užitkových vozů, tedy na nejnižší úroveň za posledních 27 let. V letošním roce by však měl podle firmy Barclays Capital Research prodej stoupnout na 11,7 milionu automobilů. Za loňským dramatickým poklesem prodeje stály zejména hospodářské problémy a špatná situace na trhu práce. Řada lidí kvůli obavám ze ztráty zaměstnání nákup vozu odložila.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist