Prodej nových osobních a lehkých užitkových aut v Česku v lednu klesl o sedm procent na 11.603 vozů. Samotný odbyt osobních vozů díky nákupům firem stoupl o 22 procent na 10.813 automobilů. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů.
Nákupy podniků tvořily 62 procent všech v lednu prodaných vozů. Převaha firemních automobilů se projevila v podílu obchodních tříd, kdy poprvé vede střední třída s 27,6 procenta před tradičně první třídou malých vozidel, která měla podíl 26,8 procenta.
Nejprodávanější značkou osobních vozů byla Škoda s 4119 prodanými vozy, následuje Volkswagen s odbytem 877 aut a Ford s prodejem 587 vozů. Na dalších místech skončily Renault a Peugeot.
rodej aut v Česku loni propadl o 200 tisíc. Bazary zlevnily až o pětinu - čtěte ZDE
Polsko chystá "kladivo na ojetiny". Ekologickou daň - čtěte ZDE
Registrace lehkých užitkových aut se propadly o 78 procent na 790 automobilů. Prodej nákladních aut se snížil o 41 procent na 289 vozidel a byl tak nejnižší od roku 2004. Poptávka po autobusech stagnovala na 32 prodaných vozech a prodej motocyklů se snížil o 37 procent na 474 strojů.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist