Prodej nových osobních a lehkých užitkových aut v Česku v lednu klesl o sedm procent na 11.603 vozů. Samotný odbyt osobních vozů díky nákupům firem stoupl o 22 procent na 10.813 automobilů. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů.

Nákupy podniků tvořily 62 procent všech v lednu prodaných vozů. Převaha firemních automobilů se projevila v podílu obchodních tříd, kdy poprvé vede střední třída s 27,6 procenta před tradičně první třídou malých vozidel, která měla podíl 26,8 procenta.

Nejprodávanější značkou osobních vozů byla Škoda s 4119 prodanými vozy, následuje Volkswagen s odbytem 877 aut a Ford s prodejem 587 vozů. Na dalších místech skončily Renault a Peugeot.


Registrace lehkých užitkových aut se propadly o 78 procent na 790 automobilů. Prodej nákladních aut se snížil o 41 procent na 289 vozidel a byl tak nejnižší od roku 2004. Poptávka po autobusech stagnovala na 32 prodaných vozech a prodej motocyklů se snížil o 37 procent na 474 strojů.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist