Pivovarnická skupina Heineken loni vytvořila zisk před úroky a daní 2,095 miliardy eur, tedy zhruba 54 miliard korun. Proti předchozímu roku je to nárůst asi o 14 procent. Výsledek je zhruba v souladu s odhady analytiků, management ale varoval, že letošní rok bude složitý. Heineken je třetím největším pivovarem na světě a působí i v České republice.

Na českém trhu má Heineken dvanáctiprocentní podíl, především díky pivovarům Starobrno a Krušovice. V Brně navíc oznámil investici do nové linky, která by zvýšila výstav pivovaru o půl milionu hektolitrů ročně a stáčela by převážně do plastových lahví. Jeho pivovary v Česku loni vyrobily 2,8 milionů hektolitrů piva.

V Evropě čeká pokles spotřeby

Heineken v letošním roce očekává pokles spotřeby piva, a to hned ve více oblastech, kde působí. Naopak možnost zvyšovat ceny nebude tak snadná jako v loňském roce, což zřejmě bude znamenat další tlak na firmu. Společnost přitom nemůže moc spoléhat ani na další úspory.

Heineken je nizozemský pivovar a k jeho nejprodávanějším značkám patří Heineken a Amstel. Heineken je dokonce nejprodávanější značkou piva v Evropě, značce Amstel patří třetí příčka.

I přes krizi zvýšil ceny

Heineken, podobně jako další pivovary, pocítil dopady hospodářské krize. V těžších dobách lidé sice pijí stále, ovšem vybírají si levnější značky a konzumaci někdy omezují. Heineken ale i v takovém prostředí dokázal zvýšit ceny. Letos bude podle firmy zdražování mnohem mírnější. Podnik bude ale pokračovat v programu snižování nákladů, který zahájil loni.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist