Největší jihokorejská automobilka Hyundai Motor v únoru meziročně zvýšila prodej o 23 procent na 250.995 vozů. Firma těžila z problémů japonského konkurenta Toyota Motor s kvalitou. Toyota však nyní chystá agresivní pobídky k nákupům, aby získala zpět zákazníky ve Spojených státech.

Hyundai uvedla, že zatím nechystá žádná opatření v souvislosti s plánovanými pobídkami Toyoty v USA. "Namísto toho budeme pokračovat ve svých plánech. Uděláme, co je v našich silách, abychom dosáhli letošního cíle ve Spojených státech," řekl jeden z představitelů podniku.


Hyundai hodlá v letošním roce zvýšit svůj tržní podíl ve Spojených státech na 4,5 procenta z loňských 4,2 procenta. Celoroční prodej Hyundai v USA by letos mohl poprvé překročit půl milionu vozů. V loňském roce automobilka zvýšila svůj prodej v USA o osm procent na více než 435.000 vozů. Celkový prodej automobilů v USA se přitom propadl o 21 procent.

Hyundai, jež je spolu se svojí dceřinou společností Kia Motor čtvrtou největší automobilkou na světě, zahájila koncem roku 2008 sériovou produkci osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Nošovická automobilka vyrobila v minulém roce zhruba 118.000 vozů.


Toyota byla nucena kvůli různým závadám svolat přes 8,5 milionu vozů k opravě. Firma je nyní největší automobilkou na světě. Svou vedoucí pozici si vybudovala nabídkou bezpečných a spolehlivých automobilů za rozumnou cenu. Problémy s plynovými pedály a brzdami však mají negativní dopad na její pověst výrobce kvalitních vozů.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist