Výkonové spektrum u benzínových agregátů sahá od 44 kW do 77 kW u modelu Fabia, respektive od 51 kW do 77 kW u modelu Roomster.

Například nový přeplňovaný benzinový čtyřválec 1,2 TSI bude k dispozici ve dvou výkonových verzích, 63 kW a 77 kW. Ve spojení s optimalizovanou dvojspojkovou převodovkou DSG, která pracuje se sedmi převodovými stupni, nabízí nový zážehový motor 1,2 TSI o výkonu 77 kW spotřebu 5,3 litru na 100 km.

Dieselové motory zahrnují výkonnostní spektrum od 55 kW do 77 kW při zdvihovém objemu 1,2 a 1,6 litru. 

Mezi nejdůležitější změny patří přechod na vysokotlaké vstřikování pomocí systému Common Rail, který dosahuje vstřikovacích tlaků až 160 MPa a rychlá reakce piezo-vstřikovačů, umožňující provést až pět vstřiků v jednom taktu.

Vozy tak nabídnou citelně klidnější chod motoru a snížení emisí škodlivin, všechny dieselové motorizace se mohou pochlubit emisemi pod 110g CO2/km.

Přesně ve 13:00 oznámila Škoda Auto na ženevském autosalonu převratnou změnu ve své cenové strategii: Ceny omlazených modelů fabia a roomster s výkonnějšími motory nezvýší, ale u většiny provedení ještě sníží. Až dosud byly nové verze škodovek vždycky dražší než původní modely.

Například nejlevnější Škoda Roomster tak bude stát 269 900 korun, zatímco až dosud to bylo o 30 tisíc korun víc.

Mladoboleslavská automobilka chce snížením cen předejít očekávanému útlumu poptávky, který šéf Renaultu Carlos Ghosn odhaduje v Evropě na deset procent.

Novinky: Změna tváří fabie a roomsteru

Škodovka v Ženevě představuje facelifty svých malých vozů fabia a roomster. Omlazený vzhled těchto aut podtrhuje nová mřížka chladiče a trojrozměrně tvarované světlomety, které se rozšířily horizontální linii vozu.

Největší novinkou Škodovky jsou však nové turbomotory. Při nízkém obsahu mají vyšší výkon.

Zatímco dosud benzinový agregát 1,2 litru poskytoval maximální výkon 44 kW, nový přeplňovaný čtyřválec 1,2 TSI bude pro fabie k dispozici ve dvou výkonových verzích, 63 kW a 77 kW. Posledně jmenovaný výkon dosud fabie dosáhly jen s motorerm o obsahu 1,6 litru, který mimo jiné znamená i vyšší sazbu povinného ručení než motor o obsahu 1,2 litru.

Jaké jsou nové ceny?

Modernizovaná Škoda Fabia 1,2 HTP/44 kW Easy bude stát v základní verzi 199 900 korun, stejně jako dosavadní model.

Ceny omlazeného vozu Škoda Fabia 1,2 TSI/63 kW Classic začínají na 249 900 korunách. Fabia s motorem o výkonu 63 kW dosud stála 276 900 korun.

Omlazená Škoda Roomster 1,2 12V HTP/51 kW stojí v základním provedení 269 900 korun, původní model před faceliftem stojí 299 900 korun.

Škodovka chce, aby se nové motory s technologií TSI rychleji zavedly na trh. "Zájemci, kteří využijí zaváděcí nabídky TSI Start, získají v České republice u modelů Fabia a Roomster ve všech výbavových stupních cenové zvýhodnění ve výši 10 000 korun, nebo mohou využít financování od ŠkoFINu s nízkou úvodní akontací a měsíční splátkou 3 667 korun,“ řekl Jan Hurt, vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu.

"Všichni autorizovaní obchodníci Škoda v Česku již mají k dispozici prodejní programy a od 3. března jsou připraveni přijímat objednávky. První modernizované modely Fabia a Roomster dorazí k zákazníkům již začátkem dubna," připomněl mluvčí Škodovky Evžen Krauskopf.

 


Ženevskou novinkou Škodovky jsou i sportovní verze fabií, Fabia RS a Fabia Combi RS. S motorem 1,4 TSI/132 kW s kombinací turbodmychadla, kompresoru a sedmistupňové dvojspojkové převodovky DSG představují nejdynamičtější sériové Fabie v historii značky. Jejich ceny budou oznámeny se zavedením vozů na trh v druhé polovině letošního roku.