Prodej nových osobních aut v Česku za první dva měsíce roku vzrostl o 17 procent na 21.893 kusů. Na odbytu se výrazně podílela podniková sféra - podíl firemních osobních vozů činil téměř 59 procent, zatímco loni to byla zhruba třetina. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů.
Zájem firem o nákup osobních aut podpořila loňská změna zákona o dani z přidané hodnoty. Díky úpravě si mohli podnikatelé od dubna odečíst daň i při nákupu osobního auta.
Nejprodávanější značkou osobních vozů byla Škoda. Následuje Volkswagen s odbytem 1691 aut a Ford s 1500 auty, na dalších místech skončily Renault a Peugeot. Mezi obchodními třídami opět vede třída malých vozidel před střední třídou.
Registrace vozidel za první dva měsíce letoška ale podle SDA u všech ostatních kategorií klesají. V kategorii lehkých užitkových aut se prodej meziročně snížil o 77 procent.
Prodej nových aut loni v Česku klesl - čtěte ZDE
Prodej nových aut v roce 2010 bude ve znamení cenových dostihů - čtěte ZDE
"Nicméně údaje na začátku loňského roku byly ovlivněny očekáváním změny zákona o DPH, takže je třeba posuzovat kategorii vozidel do 3,5 tuny (tzn. osobní automobily a lehké užitkové vozy) dohromady - zde byl zaznamenán meziroční pokles o 7,33 procenta," uvedl tajemník svazu dovozců Pavel Tunkl.
Prodej nákladních vozů nad 3,5 tuny meziročně poklesl o 33 procent, motocyklů o 37 procent.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist