Tuzemská technologická firma KIT digital loni zvýšila příjmy o 102 procent na 47,3 milionu dolarů, tedy asi 900 milionů korun. Čistá ztráta se prohloubila o 900.000 USD na 19,9 milionu dolarů, tedy v přepočtu 380 milionů Kč. Firma to uvedla v tiskové zprávě.

Příjmy společnosti se ve čtvrtém čtvrtletí 2009 zvýšily o 46 procent na 16,1 milionu dolarů oproti 11 milionůmv předcházejícím čtvrtletí. Oproti stejnému období roku 2008 to představuje nárůst o 79 procent (z původních 9 milionů).

"Čtvrté čtvrtletí roku bylo pátým čtvrtletím v řadě, kdy se zvýšily naše příjmy i provozní výsledek EBITDA na bázi USD. Na bázi zúčtovací měny to bylo jedenácté čtvrtletí růstu příjmů a EBITDA v řadě," uvedl předseda představenstva a generální ředitel společnosti Kaleil Isaza Tuzman.

Prohloubená čistá ztráta za účetní rok 2009 zahrnuje nepeněžní výdaje ve výši 12,6 milionu dolarů, výdaje spojené s fúzemi a akvizicemi ve výši 2,5 milionu doalrů a 7 milionů USD ve výdajích na reorganizaci a integraci převzatých firem.

Za celý rok 2009 dosáhla hodnota provozního zisku (EBITDA - před úroky, daní a odpisy) rekordní výše 4,9 milionu dolarů (tedy 0,74 USD na akcii), což představuje zlepšení oproti záporné provozní EBITDA ve výši 7,2 milionu USD (2,88 USD/akcii) dosažené v roce 2008.

"Z provozního hlediska jsme dosáhli všeho, co jsme si pro rok 2009 stanovili: silného růstu v hlavních produktech, růstu marží, pozitivního bodu obratu volného cash flow, rozšíření schopnosti naší softwarové platformy VX do oblasti mobilních zařízení a televizí IPTV a úspěšného zahájení integrace převzatých společností The FeedRoom a Nunet,“ dodal Tuzman.

Podle prezidenta společnosti Gavin Campiona vidí firma velký potenciál v "zavádění platformy poskytování videoobsahu pro tři obrazovky u mobilních operátorů i provozovatelů kombinovaných systémů (MSO) na celém světě, přičemž silný růst zaznamenáváme zejména v zemích skupiny BRIC."

KIT digital je předním světovým poskytovatelem videoslužeb přes protokol IP a mezi její zákazníky patří například Google, General Motors, Disney nebo ministerstvo obrany USA. Celkem má přes 600 firemních zákazníků ve více než 30 zemích světa a hlavní pobočky má vedle Prahy v Kolíně nad Rýnem, Dubaji, Londýně, Melbourne, New Yorku, Stockholmu a Torontu.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist