Producentovi vína a lihovin Remy Cointreau SA vzrostly ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí tržby o 99,7 procenta na 219 milionů eur (zhruba 5,5 miliardy Kč). Firmě pomohl prudký růst prodeje v Asii a postupné oživování poptávky po hluboké ekonomické recesi. Za celý fiskální rok do konce března tržby stouply o 13,1 procenta na 807,8 milionu eur.

Tržby z prodeje koňaku vyskočily ve čtvrtletí o 200 procent. Známky oživení začal vykazovat i prodej šampaňského, který v roce 2009 stabilně klesal, protože spotřebitelé v době recese měnili své zvyky a přestali nakupovat drahé šampaňské. Firmě patří značky Piper-Heidsieck a Charles Heidsieck.

Za celý fiskální rok zisk koňakové divize vzrostl o 30 procent na 405,7 milionu eur, hlavně díky vyšším cenám a poptávce v Číně. Tržby divize likérů a lihovin se zvýšily o 5,4 procenta. Tržby v divizi šampaňského však klesly o 23 procent na 96,7 milionu eur, napsaly agentury AP a Reuters.

Firma datuje svůj původ do roku 1724, kdy byla založena společnost Remy Martin Cognac. Mezi její značky patří likér Cointreau, vodka Bols či koňak Remy Martin.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist