Největší český výrobce automobilů Škoda Auto má letos důvod k radosti. V prvním čtvrtletí totiž výrazně zvýšil prodeje i zisk. Zdá se tak, že krize autoprůmyslu, která sektor sužovala loni by mohla být zažehnána.

Automobilka prodala zákazníkům za první tři měsíce skoro 179 tisíc vozů, což je o čtvrtinu více než ve srovnatelném období loňského roku. Tržby se zvýšily 32 procent na 52,5 miliardy korun a raketový vzestup proti loňsku zaznamenal zisk, když v prvním čtvrtletí dosáhl 2,06 miliardy korun, což je v porovnáním s loňskými 300 milliony meziročně o 561 procent více.

Na celkových výsledcích se podle mluvčího automobilky Jaroslava Černého projevil kromě vyššího odbytu také pozitivní vliv směnných kurzů. "Navzdory nadále panující nejistotě na světových trzích očekáváme i pro zbytek roku nárůst počtu dodávek oproti roku 2009," uvedl člen představenstva společnosti Reinhard Fleger.

Škodovce se dařilo hlavně na čínském trhu, kde firma prodala 42.700 vozy, tedy nárůst o 121,9 procenta. Dobré výsledky přinsel i pozitivní vývoj ve střední Evropě s 28.000 vozy (růst o 12,9 procenta). Důležitý podíl si z toho připsal i český trh, kde se prodalo 13.300 aut, o 26,6 procenta více než loni.

"Na prodejních výsledcích je znát, že se trhy západní Evropy vzpamatovávají z ekonomické recese. Výjimkou je Německo, kde proti loňsku došlo v prvním čtvrtletí k poklesu automobilového trhu téměř o čtvrtinu. Pokud jde o dodávky zákazníkům, profitujeme z vývoje Číny, trhu, který se dynamicky rozvíjí. Potěšitelné jsou i prodeje v České republice. Podíl na domácím trhu tak dosáhl 33,5 procenta," dodal Fleger.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist