Jen zhruba o něco málo více než čtvrtina Čechů je ochotna připlatit si za kvalitní pivo a víno. Vyplývá to z průzkumu společnosti Median. Za dobré pivo by dalo více peněz 27,5 procenta respondentů, za dobré víno pak 25,3 procenta. Skoro polovina lidí by však za lepší pivo nebo víno peníze navíc neutratila.
Přestože si někteří Češi za kvalitnější alkohol připlácejí, výrazně více lidí to odmítá. Za pivo by vyšší obnos odmítlo zaplatit 46,1 procenta Čechů, za víno pak 47,5 procenta. Neutrálně "ani ano, ani ne" odpovědělo u piva 24 procent respondentů, u vína 24,6 procenta.
Prodej piva v západní Evropě loni klesl o 2,5 procenta - čtěte ZDE
Sdružení pivovarů uvařilo před MS ve fotbale pivo pro fanoušky - čtěte ZDE
Podle průzkumu v boji mezi pivem a vínem u Čechů stále vítězí pivo, a to především čepované, které si v posledním roce dalo 49,6 procenta respondentů. Na druhém místě v oblíbenosti bylo lahvové pivo, které konzumovalo 47,5 procenta lidí v Česku. Následovalo bílé víno, které si dalo v posledním roce 36,1 procenta lidí. Sklenku červeného vína si vychutnalo 32,6 procenta respondentů.
Vzhledem k pohlaví účastníků průzkumu muži preferovali točené pivo, ženy bílé víno.
Průzkum se uskutečnil od 14. září loňského roku do letošního 28. března. Pracovníci společnosti Median oslovili celkem 7477 obyvatel České republiky ve věku 12 až 79 let.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist