Mobilní operátor Vodafone se od pondělí do středy omlouvá ve velkých českých denících konkurenční firmě T-Mobile za umístění parohů na její reklamní nosiče v prosinci 2006.

V Hospodářských novinách přitom Vodafone ve dvou omluvách opět využil motivu parohů, které umístil jako siluetu stínováním písma textu omluvy v inzerátu. V úterý i v HN vyšla omluva čistá, bez parohů.

"Žádnou oficiální právní reakci neplánujeme, je to vtipné. Ostatně autor parohaté kampaně Martin Jaroš je od 1. července členem  našeho týmu, a už jsme si to s ním vyříkali," napsala v e-mailu na dotaz redakce iHNed tisková mluvčí T-Mobile Martina Kemrová.

Předtím, než Jaroš přešel ke konkurenci, však právní odbor T-Mobile tak tolerantní nebyl.

"Smysl pro humor je velmi pěkná vlastnost, zesměšňování druhých však v konkurenčním boji nemá místo. Je dobře, že většina zadavatelů reklam umí rozlišit hranici mezi nimi," uvedl již dříve ředitel právního odboru T-Mobilu Miroslav Uřičař.

Jaroš od roku 2001 působil ve společnosti Oskar, posléze Vodafone Czech Republic. Začínal v PR, později byl šéfredaktorem zákaznického časopisu, vedl interní tým kreativců, a nakonec odpovídal za značku Vodafone na českém trhu a všechny části marketingové komunikace.

Přestupy jsou časté

Přesuny manažerů i řadových pracovníků mezi tuzemskými operátory nejsou nijak neobvyklé. Na začátku roku například z T-Mobile do O2 přišel marketingový ředitel Jiří Dvorjančanský.

Omluvu firmě Vodafone nařídil pražský vrchní soud. Podobnou omluvu vysoudila i Telefónica O2. Vodafone v rámci své kampaně s "falešnými soby" umístil na billboardy, telefonní budky a další reklamní plochy využívané Telefónikou a T-Mobilem sobí parohy. Soud označil toto jednání za nekalou soutěž. Podle mluvčí Vodafonu Alžběty Weinfurtové firma rozsudek respektuje a má v plánu jej v plném rozsahu splnit a uloženou omluvu otisknout.

"Společnost Vodafone Czech Republic a.s. se omlouvá společnosti T-Mobile Czech Republic a.s. za porušení dobrých mravů soutěže tím, že ve dnech 5. a 6. prosince 2006 umístila na reklamní nosiče pronajaté k prezentaci vánoční kampaně společnosti T-Mobile Czech Republic a.s. své reklamní předměty, čímž hrubě zasáhla do jejích práv," uvedla v těchto dnech firma Vodafone v tisku formou inzerátu. V HN byly v pondělí a ve středu v pozadí půlstránkového inzerátu parohy.

Vodafone musel podle rozhodnutí soudu do 9. srpna ve třech po sobě jdoucích vydáních celostátních deníků MfD, HN a Blesk uveřejnit omluvu vždy v rozsahu minimálně půl strany.