Pojišťovny v úterý obdržely od klientů v oblastech postižených víkendovými bleskovými povodněmi další tisíce nahlášených škod. Likvidátoři a mobilní technici prohlížejí škody a snaží se prý ulehčit klientům jejich vyřízení. Vyplývá to z ankety ČTK mezi největšími domácími pojišťovnami. Podle statistiky České asociace pojišťoven (ČAP) očekávají ústavy téměř 18.700 pojistných událostí za celkem 1,25 miliardy Kč.

Pojišťovny měly podle ČAP dnes od klientů nahlášeno po velké vodě 4403 pojistných událostí za celkem více než 442 milionů Kč. Prvních 30 jich již vyřídily, včetně záloh vyplatily klientům 170.000 Kč.

Tisíce hlášených událostí

Za uplynulých 24 hodin zaregistrovala Česká pojišťovna další tisícovku záplavových škod, k dnešnímu poledni jich je více než 2500. Svým rozsahem jde o nejrůznější újmy od drobných, tedy zaplavené sklepy, zahrady a garáže, až po totální škody, kdy nemovitost již částečně je nebo kvůli statickému narušení bude muset být zdemolována. ČP odhaduje celkový počet událostí na 10.000 až 15.000 s pojistným plněním zhruba 350 až 400 milionů korun, uvedla mluvčí pojišťovny Dagmar Koutská.

Také u Kooperativy povodňové škody rychle rostou, obrátilo se na ni opět několik set klientů. Nyní Kooperativa eviduje přes 1330 škod za celkem asi 205 milionů Kč. "Celkové škody u Kooperativy mohou dosáhnout až 400 milionů Kč," odhadl mluvčí pojišťovny Milan Káňa. České podnikatelské pojišťovně nahlásili klienti více než 100 škod za celkem téměř 10 milionů Kč. Zatímco v pondělí oznámilo pojišťovně škodu 50 klientů, do druhého dne se tak jejich počet zvýšil na dvojnásobek, dodala mluvčí pojišťovny Renata Svobodová.

UNIQA pojišťovna nyní registruje na 150 škod s celkovou výplatou škod přibližně 22 milionů korun. "Očekáváme ještě, že bude nahlášeno minimálně stejný nebo ještě vyšší počet dalších škod. Dnes nám byla nahlášena jedna větší škoda na dřevařském provozu v odhadované výši asi 10 milionů korun," podotkla mluvčí pojišťovny Eva Svobodová.

Emoce střídá apatie

Lidé volající do call centra jsou podle ní už klidnější. Prvotní emoce sice opadají, někteří ale upadají spíše do apatie poté, co voda odtekla a oni si uvědomili celý dosah prožité události. "Nejsou příliš schopni odhadnout výši škody, tu musí na místě korigovat naši technici při prohlídce. Jen zlomek postižených klientů má zájem o zálohu na pojistné plnění, i když je jim nabízena," poznamenala.

V postižených oblastech se pohybují mobilní technici, provádějí prohlídky a i s posilami dalších likvidátorů a navíc s dobrovolníky z dalších útvarů firmy budou pracovat také o víkendu, doplnila Koutská. V nejvíce postižených místech jsou prý po celý den k dispozici také mobilní přepážky, které poskytují servis klientům. Na obecních úřadech si mohou klienti vyzvednout formuláře na hlášení poškozených a zničených věcí, stejně jako letáky s radami a pokyny, jak postupovat při likvidaci škody.

Klienti Kooperativy, kteří mají bydliště v postižených oblastech, dnes obdrželi informační SMS s instrukcemi, jak se postupovat v případě, že byli postiženi povodněmi. Celkem Kooperativa oslovila 9275 klientů. "SMS odešly dnes ráno, během dopoledne jsme již obdrželi první reakce klientů. Většinou nás informovali, že se jim povodňové škody vyhnuly. Ale očekáváme, že někteří z oslovených klientů se nám se svými škodami ještě přihlásí“, míní ředitel centra zákaznické podpory pojišťovny Tomáš Szewieczek.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist