Téměř 42 procent hospod a restaurací netočí správnou míru piva. Vyplynulo to z průzkumu Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) na vzorku 65 podniků. Oproti podzimnímu průzkumu je to zhoršení o 12 procentních bodů. Nejlépe si v průzkumu vedly restaurace v Děčíně.

Průzkumníci hodnotili i ochotu obsluhy vyřešit rychle reklamaci, ve většině případů se přitom číšníci postavili ke stížnosti čelem. Například v Brně U Jošta, v Olomouci U Rytíře nebo v Hradci Králové Na Hrázce prý pivo dotočili s omluvou.

"Nejhorší výsledky lze vidět v restauracích, kde točí výraznou pod míru a ještě se chovají arogantně," píše ve zprávě z průzkumu SOS. Mezi nejhorší podniky se tak podle sdružení zařadila restaurace Kaskáda v Hradci Králové a Hospůdka na Špici v Ostravě-Zábřehu, uvedlo sdružení.

Neslavně dopadly hospody v jednom z pivovarnických center, v Českých Budějovicích. Ze čtyř testovaných podniků natočily tři výraznou podmíru, k rysce scházel pivu více než centimetr. Mírnou pod míru natočil výčepní i ve slavných Masných krámech, vzápětí se ale omluvil a pivo dotočil. Podmíru si neodpustili ani v podobně slavné pivnici Pegas v Brně, kde průzkumník navíc hodnotil chování kritizovaného výčepního jako nepříjemné, uvedlo sdružení.

"Celkový dojem z průzkumu je opět rozporuplný, protože došlo ještě ke zhoršení situace oproti říjnu 2009. Skrytým důvodem však může být mimo jiné i to, že naši průzkumníci se již nebojí a zaznamenávají pod míry i u těch restaurací, kde se jedná jen o pár milimetrů piva pod ryskou. To by mohlo změkčit celkové hodnocení. I přesto lze vidět, že máme u nás ještě co dohánět," napsalo SOS.

SOS a Česká obchodní inspekce, která je v této oblasti dozorovým orgánem, vysvětlují správnou míru piva jako stav, kdy pivo sahá přímo na rysku a samotná pěna je až nad ní.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru