O změně dopravní sítě firma mluví od května. Vedle rušení ztrátových letů naopak posílí nejžádanější linky, upraví počet spojení v málo využívaných časech, případně promění vybrané spoje na sezonní. V zimním období budou České aerolinie nabízet pravidelné spojení do 100 destinací ve 44 zemích světa, z toho v rámci vlastní sítě linky do 56 destinací v 37 zemích světa. Nový zimní letový řád bude platit od 31. října 2010 do 26. března 2011.
Zrušení letů mezi Prahou a Brnem se nelíbí ministru dopravy Vítu Bártovi, zároveň ale odmítl na linku poskytnout finance. Chce vyzvat obě letiště i ČSA, aby hledaly alternativní řešení zachování leteckého spojení.
Nový model dopravní sítě Českých aerolinií ustupuje od dřívější strategie celoročně obsluhovat co nejvíce destinací v Evropě, ale bude více zaměřený na vytvoření pravidelného leteckého mostu mezi východem a západem s důrazem na poskytování tradičních služeb. Jeho schéma se bude postupně dotvářet až do výsledné podoby v roce 2012.
"Nový letový řád ČSA pro zimní sezonu odráží další etapu cesty k pružnější a efektivní společnosti. Na rozdíl od předchozích restrukturalizačních úvah, které primárně vycházely ze snižování nákladů, je nyní hlavním bodem strategie nová koncepce dopravní sítě. Jde o pečlivě promyšlené a propočítané změny, při nichž ubývají nejméně rentabilní spoje, zvýší se ale výnosy na takzvaný osobokilometr a celková efektivita," uvedl viceprezident pro prodej, marketing a ekonomiku Philippe Moreels.
Podle Moreelse aerolinie již zároveň intenzivně prověřují a propočítávají možnosti létání do nových destinací. "Pevně věřím, že jejich čas nastane příští a přespříští rok," dodal.
Součástí modelu dopravní sítě je koncept prázdninových destinací. Marseille, Soluň a Benátky, které cestující využívají především v teplých měsících, se nyní mění na tzv. sezonní destinace, jako jsou Split, Dubrovník a Heraklion, které jsou standardně operovány pouze v letní sezoně.
Aerolinie navýší počty letů například u spojů do Bělehradu, a také do Bruselu, Paříže, Atén, Bejrútu nebo Petrohradu. K dílčímu snížení frekvencí naopak dojde na linkách do Ostravy, Bratislavy, Stuttgartu, Hamburku, Curychu, Boloně, Vilniusu, Osla nebo Kodaně. Na některé spoje, jako například do Hamburku, nasadí České aerolinie místo turbovrtulových letounů typu ATR proudová letadla s vyšší kapacitou.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist