Po více než dvou letech se vrací doprava na jedno z klíčových míst metropole: Od středy 1. září totiž začnou tramvaje opět jezdit ulicí Milady Horákové přes stanici metra Hradčanská, odkud byly „vykázány“ kvůli stavbě tunelu Blanka.
Změnu k lepšímu pocítí především obyvatelé Dejvic, kterým tramvajové spojení s centrem kvůli rozkopané Hradčanské a Prašnému mostu řadu měsíců zcela chybělo.
Prašný most ještě uzavřen
Tramvaje sice od středy budou opět zajíždět z Hradčanské na Vítězné náměstí, ale směr od Prašného mostu na Břevnov a Veleslavín pro ně bude zatím ještě uzavřen.
Prakticky do normálu – tedy alespoň pro cestující, kteří využívají hromadnou dopravu - se pak situace vrátí za měsíc, kdy by se měl pro tramvaje zprovoznit i úsek mezi Prašným Mostem a Vozovnou Střešovice (křižovatka Brusnice).
„Na úsek mezi Brusnicí a Prašným mostem bude tramvajový provoz obnoven nejpozději 1. října,“ uvedl mluvčí stavební firmy Metrostav František Polák. Linky 1, 18, 25, 56 a 57 budou proto do té doby odkloněny přes Pražský hrad, tramvaj číslo 15 bude i nadále ukončena v zastávce Špejchar.
Hradčanská, která sice doznala zásadních změn, ovšem bude zatím vypadat podstatně jinak, než stojí v původních plánech. Vestibulu metra chybí totiž jeden plánovaný výstup směrem k vlakovému nádraží Praha-Dejvice – na jeho místě totiž stojí stále nevzhledná patrová betonová budova bývalých stavebnin, s jejichž majitelem se město nedokázalo dohodnout na odkupu.
Hradčanská se otevře i autům
Částečně se uleví motoristům, pro něž se zjednodušší průjezd přes Letnou a Hradčanskou. Otevření úseku v okolí stanice metra Hradčanská však pomůže řidičům jen ve směru z centra. V opačném směru i nadále budou muset objet Hradčanskou ulicí Na Valech. „Důvodem je pokračování prací na vjezdové rampě do tunelu Blanka před budovou státního archivu,“ uvedl Polák.
Tunel Blanka má další problém: Nemá všechny potřebné pozemky - čtěte ZDE
Hra na mrtvého brouka umožnila dostavět část tunelu Blanka bez stavebního povolení - čtěte ZDE
Úleva pro motoristy je ovšem jen částečná. Ještě dva roky totiž bude kvůli stavbě napojení tunelu Blanka na Strahovský tunel výrazně omezena doprava v Patočkově ulici. Ta je přitom jednou z nejdůležitějších tepen Prahy a kromě napojení na Strahovský tunel i vyvádí dopravu z centra na karlovarskou výpadovku.
Právě uzavírky v okolí Prašného mostu a Strahovského tunely způsobují kolony, v nichž řidiči zhruba dvoukilometrovým úsekem popojíždějí desítky minut. Během prázdnin se sice cestování tímto úsekem kvůli nižšímu provozu zrychlilo, ale již během tohoto týdne lze opět očekávat výrazné zhoustnutí dopravy a komplikace.
Navíc oproti situaci kolem Hradčanské nelze očekávat, že by uzavírky skončily před celkovým zprovozněním tunelu.
Metrostav: Prosinec 2012 zatím platí
Poslední oznámený termín uvedení tunelu Blanka do provozu je prosinec 2012. Metrostav doufá, že jej dodrží i přesto, že báňský úřad kvůli již třetímu propadu tunelu nedaleko ministerstva kultury do definitivního vyšetření nehody pozastavil ražbu tunelů. Původně přitom měla být Blanka zprovozněna již v listopadu 2011.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist