Konkurenční souboj mezi obchodními řetězci Albert a Kaufland tento týden výrazně nabral na obrátkách a obě společnosti se v novinových inzerátech trumfují ve snižování cen vybraného zboží a vzájemně si ze sebe utahují, což v Česku dosud nebylo obvyklé.

Cenová válka vypukla poté, co prodejny Albert na začátku září zahájily masivní reklamní kampaň založenou na monitoringu cen v konkurenčních prodejnách, podle kterého jsou pak upravovány ceny zboží v supermarketech a hypermarketech Albert.

Spirála snižování cen a vzájemného pošťuchování se roztočila minulý týden, kdy Kaufland zveřejnil celostránkové inzeráty, ve kterých srovnává ceny zhruba sedmi desítek druhů výrobků s prodejnami Albert a tvrdí, že nákup tohoto zboží v jeho hypermarketech vyjde o 11,5 procenta levněji.

Kaufland v inzerátech použil i postavu červeného agenta, který v reklamě Aholdu monitoruje ceny konkurence. V inzerátech Kauflandu se ovšem agent podivuje nad tím, jak je Kaufland levný.

Mluvčí supermarketů a hypermarketů Albert Lukáš Hora dnes ČTK řekl, že společnost opět sníží ceny na úroveň, kterou v posledních srovnávacích inzerátech avizoval Kaufland.

"Naši cenoví agenti zjistili dnes ráno další vlnu nižších cen u konkurenčních prodejců. Jak jsme slíbili našim zákazníkům, ceny v prodejnách Albert upravíme na stejnou úroveň. Ve sledování cen a jejich úpravách budeme pokračovat i nadále," uvedl.

Spirála cen se roztáčí

Obchodní řetězec Albert si to nenechal líbit a na začátku tohoto týdne v novinových inzerátech oznámil, že ceny srovnávaného zboží dorovnal na úroveň Kauflandu. "Děkujeme konkurenci za další cenné informace! Zveřejnění cenového srovnání nám šetří čas. A o to dříve si vy přijdete na srovnatelné ceny u nás," stojí v úterním inzerátu prodejen Albert.

Kaufland ovšem cenový souboj nevzdal a dnes v novinových inzerátech oznámil, že ceny zboží snížil o dalších 8,3 procenta. "Páni, to je neuvěřitelné! Ty ceny jsou ještě nižší," podivuje se v inzerátu společnosti Kaufland červený agent, který v reklamě Aholdu monitoruje ceny konkurence.

Srovnání cen s konkurencí zákon povoluje, ovšem nesmí být zavádějící a matoucí. Srovnávací reklama byla v Česku kvůli přísným pravidlům dosud používána jen sporadicky a obchodní řetězce se v inzerátech většinou spokojily s tvrzením, že jejich ceny jsou nejnižší v okruhu několika kilometrů či v daném městě.

Kvůli hospodářské krizi, která přiměla Čechy k úsporám, ovšem obchodníci v reklamních aktivitách přitvrdili a srovnávat ceny s konkurencí se nebojí.

Společnost Ahold v Česku provozuje zhruba 280 supermarketů a hypermarketů Albert, na loňském žebříčku největších tuzemských obchodníků firmě připadlo s odhadovanými tržbami 43 miliard korun čtvrté místo. První byla v tomto pořadí společnost Schwarz ČR, která provozuje obchody Kaufland a Lidl, s tržbami 59 miliard Kč. Kaufland v ČR provozuje 94 hypermarketů.

Češi utratí na nákupech o tisíc korun měsíčně méně než před krizí

Češi letos utrácejí za nákupy v obchodech měsíčně v průměru o 23 procent méně než v roce 2008, kdy vypukla globální finanční krize. Zatímco před dvěma roky utráceli Češi za nákupy průměrně 4400 korun za měsíc, letos to je 3400 korun. Vyplývá to z průzkumu společnosti TNS AISA pro GE Money Bank.

Češi nejčastěji nakupují v supermarketech, které v průzkumu preferovalo 45 procent dotázaných. Následují hypermarkety s 27 procenty a malé obchody, ve kterých nakupuje 21 procent respondentů. Průměrný čas, který lidé měsíčně stráví v obchodě, se za poslední dva roky snížil o zhruba 45 minut na pět hodin a 20 minut.

Přes stále větší rozmach platebních karet platí lidé stále nejvíce hotovostí, a to v 87 procentech případů. Platební kartu používá 52 procent respondentů, 14 procent financuje nákupy prostřednictvím kreditní karty.

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist