Automobilka Škoda Auto v pátek uvedla na trh pokračovatele řady Octavia Tour. Zatímco dosud model vycházel z Octavie první generace, základem nové Tour je Octavia II, která se vyráběla v letech 2004 až 2008. Firma to dnes oznámila na pařížském autosalonu.

Octavia Tour se objevila s nástupem druhé generace Octavie před šesti lety a byla pokračováním úspěšné Octavie I. Celkem Škoda prodala 1,4 milionu Octavií první generace.

Cena nové Tour bude začínat na 282.500 Kč pro sedan a 312.500 Kč pro kombi. Dosud nabízený model začínal na 289.900 Kč respektive 319.900 Kč. Nyní prodávaná Octavia II startuje na 332.900 Kč pro sedan a 372.900 v provedení Combi.

Nová Octavia Tour má zvenku základ v Octavii II před modernizací, interiér bude z modernizované verze. Vůz bude sériově vybaven airbagy pro řidiče i spolujezdce, ABS, servořízením, centrálním zamykáním, elektricky nastavitelnými zrcátky a výškově stavitelným sedadlem řidiče.

Vyrábět se bude ve třech motorizacích. Pro ČR bude určen pouze benzinový motor 1,6 litru. Dalším motorem bude benzinový čtyřválec 1,4 a pro mimoevropské trhy i 2,0 TDI. Předchozí model se i v Česku vedle benzinové šestnáctistovky prodával s dieselovým motorem 1,9 TDI.

Nová Octavia Tour se začne vyrábět v Mladé Boleslavi ve druhém listopadovém týdnu. Její předchůdce skončí v polovině listopadu. Výrobní kapacita bude 50 vozů denně.

Škoda Auto příští rok plánuje rekordní investice do vývoje

Škoda Auto v roce 2011 plánuje rekordní investice do vývoje nových vozů a bude souběžně vyvíjet nejvíce nových modelů v historii. V rozhovoru pro ČTK na pařížském autosalonu to dnes řekl člen představenstva pro technický vývoj Eckhard Scholz.

"Příští rok budeme v oblasti vývoje investovat více než kdykoliv před tím. Nikdy jsme neměli tolik souběžných projektů," řekl Scholz. Loni Škoda investovala 11,7 miliardy korun, což bylo o 19,5 procenta méně než v roce 2008. Firma investovala hlavně do produktových řad Yeti a Superb Combi.

Škoda plánuje rozšíření počtu modelových řad ze současných pěti. Firma v současnosti chystá malý kompaktní rodinný vůz a druhým připravovaným modelem má být jednoduché auto velikosti Octavie. Jeho devizou má být velký prostor a nízká cena.

Minimálně jedna z novinek se zřejmě objeví na ženevském autosalonu na začátku příštího roku. "Náš produkční plán ještě není zcela hotov, máme ještě několik možností, na kterých pracujeme," dodal.

Automobilka rovněž počítá s nástupcem své vlajkové lodi Superb. Nedávno se přitom v zahraničním tisku objevily zprávy o tom, že budoucnost Superbu je ohrožena kvůli konkurenci s Passatem od Volkswagenu.

Nové modely mladoboleslavské automobilky jsou vyvíjeny především v technologickém centru firmy v Boleslavi, jež bylo otevřeno před dvěma roky a stálo téměř miliardu korun. Firma otevřením tohoto zařízení rozšířila plochu pracovišť technického vývoje o zhruba 70 procent proti předchozímu stavu. Kromě vývojového centra investovala Škoda v minulosti například také do vzdělávacího centra pro 800 studentů v Boleslavi, 7. října pak bude položen základní kámen projektu Servisního tréninkového centra v Kosmonosech.

Podle Scholze je Škoda brána v koncernu jako první globální značka. Tomu má odpovídat i navyšování kapacit zahraničních výrobních závodů. "Evropa roste jen mírně, skutečný růst se bude odehrávat na trzích jako je Čína, Indie nebo Rusko a my při tomto růstu chceme být přítomni," uvedl. V Číně, Indii i Rusku již má Škoda výrobní závody.

Škoda v Paříži představila funkční elektromobil na bázi Octavie. V příštím roce chce otestovat 20 elektromobilů. Výsledkem by měl být vůz na elektrický pohon za přijatelnou cenu.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist