Českým drahám podle deníku E15 roste na trati z Prahy do Ostravy další konkurent, společnost Rapid Expres. Ta je vedle Student Agency druhým dopravcem, jenž si troufá soutěžit s pendolinem Českých drah. Podle dostupných informací už Rapid Expres nakoupil pět osobních vlaků od švýcarské společnosti Stadler, jezdit chce v pravidelných dvouhodinových intervalech od prosince 2012, píše E15.
Podrobnosti firma sdělit nechce. "Na nějaké detaily je ještě příliš brzy," sdělil E15 Marek Guth z finanční společnosti Aakon Capital, která za projektem stojí.
Jako první se s Českými drahami na železnici Praha - Ostrava utká Student Agency, která chce na této trati jezdit se svými soupravami v létě příštího roku. "V této chvíli jednáme o smlouvě s dodavatelem vlaků. Příští rok už budeme určitě jezdit," cituje deník Jiřího Schmidta, manažera společnosti RegioJet, která se ve skupině Student Agency zaměřuje na železniční dopravu.
Chtěl pokořit žluté vlaky. Nyní je bývalý mluvčí ČD bude propagovat - čtěte ZDE
Žluté vlaky budou jezdit na ohrožených tratích, plánuje Jančura - čtěte ZDE
Trať z Prahy do Ostravy je jediná v Česku, kde jde o konkurenční boj bez finanční pomoci státu, a tedy i bez vypisování soutěží na dopravce. Zájemci stačí schválení drážního úřadu a příděl časů v grafikonu od Správy železniční a dopravní cesty. Podle Schmidta jde ale teprve o začátek, protože cílem všech soukromých společností je podílet se na provozu dotovaných rychlíků, píše dnešní E15.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist