Výbava Škody Superb se omezovat nebude. Boleslavská automobilka nebude vyrábět v porovnání s dalšími koncernovými vozy auta s horší výbavou. V listu Škodovácký odborář to uvedl šéf Škodovky Winfried Vahland.
"Naše vozy se nebudou ochuzovat. Když jsme vyndali ze Superbu deštník, tak jsme ho zase rychle vrátili. Náš Superb musí mít pohodlná madla, deštník a velký kufr. To si nenecháme nikým vzít," uvedl Vahland.
Média v polovině října informovala, že koncern Volkswagen nařídil Škodovce omezovat výbavu. Hospodářské noviny tehdy uvedly, že vedení koncernu spustilo dříve naznačovaný tlak na Škodovku - vybavení škodovek mělo být chudší než výbava volkswagenů. Zákazníci totiž začali dávat přednost levnějším škodovkám se stejnou výbavou jako mají dražší volkswageny.
Vysvětlení ohledně omezování výbavy chtěl na nedávném zasedání Světové koncernové rady předseda odborů Škody Auto Jaroslav Povšík přímo po předsedovi představenstva koncernu VW Martinu Winterkornovi. Podle jeho vyjádření je ale jasné, že k omezování nedojde.
"Dá se však předpokládat, že vlajkové lodi firmy mohou být jinak vybavené. Rozhodně však tyto vozy (Škoda) nebudou nijak ochuzené a už vůbec ne v horší kvalitě," řekl Winterkorn odborářům.
Konkurence uvnitř, konkurence venku
Koncern VW odůvodňoval nutnost ochuzení výbavy škodovek snahou o vyšší rozlišení značek. Škodovky mají v původních strategických plánech koncernu pozici "enter-level", tedy jakési záchranné sítě. Když se zákazníkovi zdá vůz značky VW příliš drahý, může koupit škodovku, která má koncernovou kvalitu, ale kvůli chudší výbavě je levnější. Zákazník tak nepřejde k francouzským nebo korejským značkám. Škodovka ale tuto pozici opustila. Nová limuzína Škoda Superb dopadla v německých testech nejen lépe než VW Passat, ale také lépe než luxusní Audi A6. Zákazníci proto místo dražších volkswagenů kupují levnější škodovky. A seaty. Celý koncern VW kvůli tomu podle jednoho z odhadů ročně přichází o půl miliardy eur. S tím se vedení firmy nechce smířit. "Nemůžeme přece nabízet fabii s lepší palubní deskou, než má polo," prohlásil v říjnu Winterkorn. Tyto výroky šéfa koncernu poté odborníci na marketing označili za přinejmenším neobratné. "Jedna věc je však jistá. (Winterkorn) nepřímo připomněl všem zájemcům o VW to, že jiná značka z tohoto koncernu je levnější a navíc kvalitnější alternativou k jedné z jejích vlajkových lodí," napsal šéfredaktor týdeníku Marketing&Media Daniel Köppl. Poslední vyjádření šéfů Škody a předsedy představenstva koncernu se možná snaží tento obraz napravit.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist