Bilance roku 2010 ukazuje, že příjmy tuzemských operátorů z mobilní reklamy progresivně stoupaly. Zisk se zvýšil až o polovinu a pohyboval se v desítkách milionů korun. Největšímu zájmu ze strany inzerentů se těšily kampaně prostřednictvím SMS. Vyplývá to z pondělních informací firem.

"Hlavní výhodou mobilní reklamy je zejména kombinace příznivé ceny a přesného zacílení. Zadavatelé inzerce tak mají jistotu, že se informace k adresátovi opravdu dostane. K popularitě mobilní reklamy přispívá také zjednodušení a zrychlení ovládání mobilních telefonů při vyhledávání informací," uvedla manažerka prodeje reklamy O2 Tereza Hubičková.

Telefónica loni spustila ve své síti 187 kampaní, o rok dříve to bylo 46 kampaní. Finanční objem inzerce vzrostl o 46 procent. Vedle SMS rostl zájem o reklamu prostřednictvím MMS.Vodafone provozuje mobilní reklamu již od roku 2007 a za rok 2010 zrealizoval celkem 221 kampaní. V roce 2010 vzrostl příjem operátora z mobilní reklamy o čtvrtinu.

Systém pro cílení bannerových kampaní umožňuje kampaň nasměrovat na zákazníky podle oborových sekcí, typu mobilního telefonu, věku, pohlaví a nově také podle lokality. Efekt je nyní proti bannerům na internetu v průměru desetinásobný.

 

 

Poměr mezi počtem zobrazení a počtem kliknutí se pohybuje kolem jednoho procenta. Nejlepší loňská mobilní kampaň O2 dosáhla 21 procent.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist