Zatímco Tesco o prodeji přes internet mluví již třetí rok, řetězec Makro chce svůj e-shop spustit již v létě. Vzhledem k velikosti řetězce by mohl nový prodejní kanál tvořit příští rok desetinu tržeb, tedy až čtyři miliardy korun. Tím by se internetový obchod Makra zařadil mezi jedny z největších e-shopů v Česku.
Má pro to dobré podmínky, když se může opřít hlavně o 16 tisíc nejaktivnějších zákazníků. A do karet řetězci nahrává i šířka sortimentu, když web Makra chce nabízet až 40 tisíc položek zboží.
"Dosud zákazníci museli přijít buď přímo na prodejnu nebo poslat objednávku faxem nebo mailem. To se změní. V létě otevřeme svůj e-shop a internet pro nás bude dalším prodejním kanálem," říká šéf Makro Cash&Carry Alex Hluchy.
Změna má urychlit vstup firmy do nového segmentu - dodávku zboží až do provozovny či bytu zákazníka. "Zákazníci ušetří čas, protože nebudou muset do obchodu, i peníze, protože nebudou muset kupovat dodávkové vozy," vidí příležitost Hluchy.
Hluchy provedl společnost Makro ekonomickou krizí. Tvrdí, že se poučil a nyní ve firmě zavádí změny, které mají firmu posílit.
"Tesco převzalo Žabku, protože si myslí, že když je někdo větší, tak je i mocnější, my ale chceme jít jinou cestou," popisuje. Zaměřovat se chtějí na konkrétní cílové skupiny a ty oslovovat na míru šitými nabídkami.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.