Cestovní agentura Švejk tur, která provádí po Česku ruské turisty, začíná hledat schopného kreslíře. Soud jí zakázal lákat klienty na logo s nejznámější podobou dobrého vojáka, kterou před lety nakreslil český malíř a ilustrátor Josef Lada.
Manažeři cestovní kanceláře totiž nebyli domluveni s vnukem výtvarníka, který vlastní autorská práva na Ladovy kresby.
Ruská cestovka není zdaleka jedinou firmou, která při svém podnikání sáhla po známé literární nebo televizní postavě. Z českých fiktivních hrdinů se již vedle Švejka v byznysu uplatnili třeba Golem, Ferda mravenec či Pat a Mat. Důvod je nasnadě: všichni je znají, spojují si s nimi příjemné emoce a lehce si je zapamatují.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.