Díl pátý: Za minulé zásluhy se neplatí
Pozice brankářů není lehká. Takový Petr Čech neustále musí prokazovat svoji extratřídu (pravda, plat má celkem slušný). Jeho selhání jde těžko napravit. A ta anglická média, jak číhají. Sebemenší chybička a už po něm jdou. Zkrátka je hvězda, je pod tlakem. Nikoho nezajímá, kolik skvělých zákroků předvedl v minulé sezóně. Každý chce extra výkon teď, hned! Několik chyb a sedí na lavici náhradníků…nezávidím.
Jak si stojí lékař, který operuje? Anglický tisk jej nesleduje. Ale výborný výkon při operaci musí podat také. Často operace trvá déle než fotbalový zápas. Chyba je nepřípustná. Týden co týden, rok co rok, celý život…nezávidím.
A co my obyčejní smrtelníci? Řídíme auta. Jsme na to zvyklí. Mnoho z nás řídí denně několik hodin a přitom nejsme řidiči z povolání. Zodpovědnost vůči okolí je nemalá. Stačí nepozornost, únava…tady nezávidím nějak nepasuje.
Potkávám manažery, kteří jsou hodně vysoko v organizační struktuře. Mají velkou zodpovědnost. Řeší spoustu situací, porad, strategie (také za celkem slušný plat). Nároky na ně neustále rostou. Jak je to s jejich výkonem? Jak často jej musí prokazovat?
Před časem jsem jednal s vrcholovým manažerem, který zodpovídá za likvidaci škodních událostí v mezinárodní pojišťovně. Příjemný člověk. Má obrovské zkušenosti a renomé. Je to chodící encyklopedie. Po firmě koluje spousta jeho výroků, glos a komentářů ohledně složitých případů v zajištění a soudních rozhodnutí.
Vteřinový manažer, díl první: Když je telefon zbraní hromadného ničení - čtěte ZDE
Vteřinový manažer, díl druhý: Je to dobré, ale je to málo! - čtěte ZDE
Vteřinový manažer, díl třetí: Emoce patří k nezbytné výbavě - čtěte ZDE
Vteřinový manažer, díl čtvrtý: Základem je schopnost rozhodnout se - čtěte ZDE
Je to odborník. Má zásluhy. Ovšem tempo pokroku informačních technologií je nad jeho síly. Nové způsoby a řešení obsluhy klientů se posouvají mílovými kroky. Firma v konkurenčním boji zaostává. Manažer je zralý na výměnu. Pojišťovací odbornost nestačí vyvážit nároky na technologický pokrok a řízení mnoha lidí.
Většina firmy to vidí. Ti , kteří o tom rozhodují, silně vnímají jeho zásluhy v minulosti. Čekají. Váhají. Nechávají jej v pozici. Chyba. Rozhodně nejsem fanda vyhazování lidí, kteří pro firmu něco udělali - a to jednak z hlediska morálního a dále businessového, většinou totiž takoví lidé končí u konkurence.
Měli by mu nabídnout důstojnou pozici ve firmě – jistě má co předat svému okolí. Ono není lehké ani pro jednu stranu podívat se pravdě do očí, komunikovat o tom a hledat řešení…nezávidím.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist