Obnovení provozu na železnici po stávce vyjde Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) zhruba na pět milionů korun. Kontrolovat tratě začne už tři hodiny před půlnocí. Uvedl to mluvčí podniku Pavel Halla.
Veškerý osobní i nákladní provoz na dráze na celý čtvrtek zastavila stávka odborů proti vládním reformám.
PRŮBĚH STÁVKY SLEDUJEME ON-LINE – ZDE
Staňte se spoluautory naší on-line reportáže ze čtvrteční stávky, posílejte nám informace o dopravě, názory, fotografie, videa na stavka@ihned.cz http://www.facebook.com/ihned.cz a na http://twitter.com/iHNed_zpravy.
Děkujeme!
Tratě před obnovením provozu projedou speciální drážní vozidla, tedy montážní vozy trakčního vedení a udržovací vozy. Kontroly potrvají až do doby odjezdu prvního osobního vlaku na konkrétní trať.
SŽDC se zaměří hlavně na koridorové celostátní a ostatní celostátní tratě, v případě časové rezervy i na dráhy regionální.
Ty budou případně zkontrolovány dohledovou jízdou prvního vlaku jedoucího po ukončené stávce. Správa také prověří činnost zabezpečovacích zařízení na železničních přejezdech.
"Během stávky bude na tratích ve správě SŽDC prováděna intenzivní údržba a opravy nevyžadující provoz drážních vozidel. Podařilo se také zahájit velkou část z plánovaných oprav ve výlukách," uvedl Halla.
Pracuje se podle něho na 50 až 70 procentech výluk. Stavební práce na koridorech pokračují v omezeném rozsahu na vyloučených kolejích a bez provozu drážních vozidel.
Aktuality z dopravy najdete ZDE
Vlaky v rámci celodenní stávky dopravních odborů přestaly vyjíždět krátce po půlnoci. Až na pár zahraničních cestujících se nádraží po celém Česku vylidnila.
Stojící vlaky ČD Cargo
Nákladní dopravce ČD Cargo vyčíslil škody, které mu způsobila dnešní stávka odborářů. Ušlé tržby a vícenáklady činí dohromady asi 57 milionů korun, řekl ČTK mluvčí firmy Roman Jandík. Přes noc se v celém Česku zastavilo asi 120 nákladních vlaků, které teď stojí ve větších stanicích a rozjedou se až nad ránem.
Cargo se během předchozích dnů snažilo dopady stávky utlumit, a tak večer před stávkou vyjela jen menší část spojů. "Po celém Česku jich stojí okolo 120, což je podle mého skvělý výkon. Běžně jich jezdí okolo 400," řekl ČTK Jandík.
Na stávku se připravovaly i průmyslové podniky, které jsou na železniční dopravě závislé, snažily se předzásobit a zároveň vyexpedovaly, co jen šlo. "Problémy ve výrobě by nastat neměly," řekla ČTK mluvčí ústecké Spolchemie Marie Logrová.
Stávka, která (ne)pohnula Českem



Za pět minut dvanáct. Podívejte se, jak začala stávka na Hlavním nádraží v Praze
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist