Japonská automobilka Nissan Motor plánuje investovat v Číně spolu se svým místním partnerem Dongfeng Group do konce roku 2015 až osm miliard dolarů (134,5 miliardy Kč) a uvést na trh 30 nových modelů. Cílem těchto snah je téměř zdvojnásobení prodeje v zemi na 2,3 milionu vozů.
Součástí plánu je rozšíření výroby v současných továrnách a výstavba nových továren. Obě firmy by chtěly také začít v zemi vyrábět elektrický vůz Venucia.
Čína je největším automobilovým trhem světa. Loni zde prodej stoupl o 32 procent na více než 18 milionů vozů. O expanzi na místním trhu usilují všechny přední světové automobilky, které se tak snaží vyrovnat slabou poptávku v USA, Evropě a Japonsku.
Čína je důležitým trhem i pro automobilku Škoda.
Podíl Nissanu na celosvětovém automobilovém trhu loni činil 5,8 procenta. V Číně je jeho tržní podíl nyní činí 6,2 procenta, a Čína je tak jeho největším trhem. Nissan je v Číně největším asijským prodejcem aut a v prodeji zde překonává i větší domácí konkurenty Toyota a Honda.
Nissan přišel do Číny později než americký General Motors či německý Volkswagen. V poslední době však výrazně zrychlil expanzi spolu se svým partnerem. Jejich společný podnik DFL zvýšil v první polovině roku prodej o 13,4 procenta na 734.440 vozů. Celkový prodej aut v zemi přitom stoupl jen o 3,4 procenta a prodej Toyoty zde klesl o 2,2 procenta a Hondy o 8,9 procenta, napsaly agentury AP a Reuters.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist