Krajský soud v Ostravě zahájil s leteckou společností Job Air - Central Connect Airlines, která sídlí na ostravském letišti Leoše Janáčka, insolvenční řízení.

Návrh podala britská firma Avia Special Limited, které Job Air údajně dluží za nákup dvou leteckých motorů a jedné vrtule. Informace se objevila v insolvenčním rejstříku.

Job Air měl zaplatit celkem více než 258 000 dolarů (zhruba 4,7 milionu korun) ve 42 měsíčních splátkách. Uhradil však prý jen 25 z nich a od loňského února neplatí. Stále tak zbývá uhradit 104 000 dolarů (téměř dva miliony korun).

 

Podle návrhu na zahájení insolvenčního řízení dluží dopravce ještě minimálně čtyřem dalším subjektům, mezi nimi má být například Letiště Ostrava nebo Letiště Brno.

Společnost Job Air CCA, za kterou stojí podnikatel Daneš Zátorský, provozuje pravidelnou leteckou přepravu osob mezi Ostravou a Vídní. V létě 2009 začala provozovat sezonní linku do Splitu a od června do října 2010 z Brna do Zadaru. Od září 2009 do března 2010 létala třikrát týdně na lince Ostrava–Mnichov.

Ve spolupráci s ČSA zajišťuje lety mezi Prahou a letišti Brno a Ostrava. Od října 2010 zahájila pravidelné lety sdílené s ČSA do německého Lipska a od letošního ledna do polské Poznaně.

Souvisí problémy s megalomanským projektem?

Daneš Zátorský vlastní mnoho firem, které patří do jeho impéria Geofin. Jeho hlavní chloubou je pak hloding CCG, do něhož patří jak aerolinky, tak pilotní škola Let’s Fly a firma Job Air. Poslední jemnovaná společnost postavila na mošnovském letišti opravárenské centrum s obřím hangárem, v němž lze dělat servis pro velká letadla. Opravují se tu saaby, české L 410 a boeingy.

Jenomže centrum, které by mělo přijít na 1 miliardu korun, může podnikatel zničit. Stát mu na něj měl přispět dotací ve výši 65 procent hodnoty projektu. Zátorský ale v dubnu tohoto roku v rozhovoru pro Hospodářské noviny přiznal, že mu stát vyplácí jen 20 procent slíbených peněz ročně.

,,Koncem loňského roku jsme se dostali do takové finanční situace, že to ohrožuje celý projekt," řekl v rozhovoru pro HN Zátorský.

Zároveň dodal: ,,Měli jsme na ten propočet bankovní úvěr, ten nejsme schopni splácet. Opožďují se mzdy, platby na zdravotní a sociální pojištění. Vázne nám přísun náhradních dílů, protože máme problém s logistikou. Nejsme schopni dělat zakázky v termínu, ztrácíme kredit u zákazníků."

Současné problémy aerolinek Job Air - Central Connect Airlines tak pravděpodobně souvisí se zmíněním projektem.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist