Uživatelé chytrých telefonů BlackBerry v Evropě, Africe a na Blízkém východě se již třetí den potýkají s výpadky služeb. Problémy se ve středu rozšířily i do Latinské Ameriky a Indie. Nejasná závada narušuje přenos zpráv a internetové služby. Uvedla to společnost Research in Motion (RIM), výrobce telefonu.

RIM v úterý nejprve oznámila, že se jí podařilo problémy vyřešit a služby fungují."V pondělí zažili někteří uživatelé BlackBerry v Evropě, Africe a na Blízkém východě prodlevy u služeb BlackBerry. Tento problém byl vyřešen a služby fungují normálně," uvedla společnosti RIM. "Omlouváme se těmto zákazníkům za jakékoliv nepříjemnosti," dodala.

Později však na sociální síti Twitter přiznala, že problém pokračuje a rozšířil se i do Indie, Brazílie, Chile a Argentiny. V některých oblastech se zpožďuje zasílání zpráv a narušené je i prohlížení internetových stránek. V USA firma zatím problémy hlášené nemá.

 

Firma současně dodala, že pracuje na obnovení služeb a snaží se tak učinit co nejrychleji to bude možné a uživatelům se omluvila za vzniklé nepříjemnosti. Po Twitteru a internetu se zatím začala šířit obvinění uživatelů, že firma pozdě reagovala na problémy, které jí někteří uživatelé hlásili hodiny.

Internetový server BBC uvádí, že problémy mají zřejmě původ v datovém centru v britském městě Slough, které zajišťuje datové služby BlackBerry pro postižené regiony. Agentura DPA upozornila, že telefony BlackBerry používá řada firem. 

Kanadská RIM se nyní potýká s ostrou konkurencí ze strany telefonů iPhone americké společnosti Apple a telefonů založených na systému Android další americké firmy Google. Minulý týden se objevily spekulace o tom, že RIM je na prodej.