Po prolomení právních překážek, které donedávna omezovaly sázení přes internet, se začíná zájem sázkového průmyslu soustřeďovat na sociální sítě. Na stránkách Facebooku tráví stovky milionů lidí hodiny denně a část z nich se určitě ráda občas s přáteli vsadí. Proto se tato i další sociální sítě jeví jako ideální platforma pro další růst sázkových kanceláří.

Podmínky Facebooku zatím sice vylučují aplikace umožňující uzavírání sázek na své platformě, ale sázkové hry, kde se hraje pouze o virtuální peníze, povolené jsou. Například hra Pro Sports Betting nabízí kurzové sázení spojené s reálnými sportovními událostmi. Bet Tycoon pokrývá širší spektrum od sportu přes zábavu až po politiku.

Kurzy podle sázek přátel

Hra přitom plně využívá potenciál sociálních sítí. Její patentovaná technologie totiž umožňuje dynamické sázky, přičemž kurz není pevně stanovený bookmakerem, ale neustále se mění podle sázek členů sociální sítě, a to dokonce i v průběhu sportovní události. Přátelé mohou uzavírat sázky mezi sebou a pokoušet se ovlivnit kurz. Připravovaná mobilní verze dokonce umožní lokalizované sázení v rámci jedné hospody nebo fotbalového stadionu. Který sázkař takto atraktivní hře odolá?

Nabízí se otázka, jak dlouho se Facebook a další sociální sítě budou sázkám na svých platformách bránit. A zda je žádoucí i zpřístupnění sázkových her mladistvým, kteří tvoří velkou část uživatelů Facebooku. Případně jak se k této nové dimenzi regulovaného podnikání postaví úřady. Lze očekávat velký tlak ze strany sázkařského průmyslu, který bude dále usilovat o přístup k sociálním platformám a upozorňovat je na dosud nevyužitý komerční potenciál.

O přístup už sice nemusejí usilovat tvůrci hry Bet Tycoon, ale jaký je pro ně logický další krok? Budou muset najít jiné než virtuální peníze k uspokojení investičních fondů, které jim nedávno poskytly významnou kapitálovou injekci. Investoři totiž vsadili na jistotu.

Tomáš Schollaert
partner advokátní kanceláře Pierstone

"Je žádoucí zpřístupnit sázkové hry mladistvým, kteří tvoří velkou část uživatelů Facebooku?"

Související