Automobilky chrlí jeden model za druhým a ani letošní rok nebude výjimkou. Na naše silnice by mělo vyjet skoro 100 nových modelů aut, to znamená v průměru dva vozy týdně. Pojďme se ve stručnosti podívat, na která bychom se měli těšit nejvíce.

Asi nejdůležitějším debutem letošního roku bude sériová verze domácí Škody Mission L, která ponese s největší pravděpodobností jméno Rapid. Malý sedan by si mohl získat srdce hlavně těch, kteří sice hledají levné auto, avšak vypadající "dospěle". Přijede zhruba v polovině roku.

Další velmi očekávanou novinkou na domácí půdě je nová generace Hyundai i30. Kompaktní hatchback vyráběný na Ostravsku by měl zaujmout tradičně nízkou cenou, velmi se ovšem zlepšil i jeho vzhled a výbava. Bude třeba si ale chvíli počkat, auto by se mělo objevit až na podzim, i když si svou premiéru odbylo už na loňském autosalonu ve Frankfurtu.

Zájemce o malé a ekonomické auto do města potěší jarní debut Fiatu Panda i příchod Volkswagenu up!, který nabídne vizuální alternativu k už dostupné Škodě Citigo.

Novinky v nejvyšší třídě

Plno bude ale také v luxusních segmentech. Každý z velkých německých producentů si totiž připravil vlastní želízko v ohni. U BMW to má být model 6 Gran Coupé, který spojuje vzhled kupé se čtyřdveřovou karoserií. Zaútočí tak na Audi A7 a Mercedes CLS. Stuttgartská automobilka přijede s novou verzí otevřeného roadsteru SL.

Audi si zase připravila facelift modelů A4 a A5. Ukázat by se měla také nová generace kompaktního A3, která zaujme postoj vůči loňské novince BMW 1. Zahraniční média pak velmi očekávají debut nového Range Roveru, který by měl být lehčí a úspornější, přitom ale stále schopný v terénu. Porsche 911 dostane otevřenou verzi Cabrio a přijde nástupce Ferrari 599.

Jan Markovič
jan.markovic@economia.cz

Dvakrát týdně letos vyjede z výrobní linky automobilek nový model.

Související