Ministerstvo dopravy připravuje smlouvu, v níž se všichni tuzemští železniční dopravci zavazují, že si budou vzájemně uznávat jízdné. Dohoda je před podpisem, uvedly úterní Lidové noviny (LN).

Vzájemné uznávání jízdného bude v první fázi platit jen pro firmy, které uspějí v tendru na některou z tratí, druhá fáze by měla vyřešit jízdné na trati z Prahy do Ostravy. Jízdné bude přepočítávat speciální účetní centrum, hlavním klíčem k dělení zisku se stane počet ujetých kilometrů.

"Dohoda zatím podepsaná není, ale všichni dopravci se shodli a neměli s tím problém," řekl listu mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák.

"Nyní připravujeme výběrové řízení na obsluhu trati z Prahy do Děčína. Když v něm zvítězí například RegioJet, bude muset uznávat jízdenky Českých drah a naopak," vysvětlil Novák.

Dopravce se k tomu zaváže už při přihlášení do tendru. Cestující na této trati si tedy koupí lístek bez ohledu na to, kterého dopravce si zvolí. Zástupci ČD i RegioJetu, které LN oslovily, s dohodou souhlasí.

Od prosince mají jezdit také vlaky Leo Express, který podle informací IHNED s ministerstvem dopravy v současné době také jedná.

Druhá fáze dohody by měla vyřešit jízdné na trati z Prahy do Ostravy, uvádí list. Jak RegioJet, tak České dráhy tu jezdí na své komerční riziko a nejsou pod žádnou smlouvou se státem.

"Naše vize je taková, že by se v budoucnu ke smlouvě přidaly i firmy, které jezdí na riziko beze smlouvy. Byly by samy proti sobě, kdyby tak neučinily," řekl Novák.

Zisk z jízdného by se měl dělit podle počtu ujetých kilometrů. Jízdné by se mělo stanovit podle tarifu T10, který užívají České dráhy.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist