Plzeňský Prazdroj je první a zatím jedinou mimopražskou destinací v ČR, která obdržela Čínský certifikát za kvalitu služeb.

Uděluje ho čínská organizace na podporu zahraničního cestovního ruchu vybraným turistickým cílům podle přísných kritérií, která prověřují především vybavenost a atraktivitu míst.

Vlastní ho pouze několik desítek míst v turisticky oblíbených oblastech Evropy, USA a Asie. V Česku jej má sedm luxusních obchodů v Praze.

"Prazdroj se tak zařadil po bok významných turistických atrakcí v Paříži, Londýně, Miláně, Singapuru, Kuala Lumpuru či Aucklandu. Nositeli čínského certifikátu jsou především známé turistické cíle, ale také luxusní butiky s exkluzivním zbožím nebo tour operátoři v různých zemích zaměřující se na klientelu z Číny," dodal.

Devadesát míst po celém světě

Seznam míst vznikl poprvé v srpnu 2010 a nyní je na něm 89 subjektů v cestovním ruchu ze 13 zemí. Česko zastupuje osm významných míst, z nichž sedm je v centru Prahy a jde o obchody s luxusním zbožím.

O místech se dozvídají čínští turisté a cestovní kanceláře. "K certifikaci je nutné splnit hlavně unikátnost nabízeného produktu, dobrou dopravní dostupnost, vysoký standard kvality služeb a dokonalou infrastrukturu," řekl Raboch. Z dalších nezbytných podmínek je zajištění bezpečnosti a jazyková vybavenost tras i personálu.

"Kromě nezbytné angličtiny jsme díky narůstajícímu počtu čínsky hovořících turistů rozšířili základní informace a materiály v čínštině a na trase Pilsner Urquell jsme přidali čínskou mutaci filmu Příběh Plzeňského Prazdroje," uvedl Raboch. Už léta zajišťuje pivovar pro vybrané příležitosti výklad v čínském jazyce.

Pivovary ročně navštíví 250 tisíc turistů

Pivovary Prazdroj a Gambrinus, muzeum a historické podzemí navštívilo loni více než čtvrt milionu turistů. Na rekordním počtu návštěvníků se významně podíleli právě obyvatelé asijských zemí. Z Číny přijelo do Plzně téměř 19.000 lidí, meziročně o 60 procent více.

Certifikace trvá několik měsíců a součástí podmínek je doporučení od uznávané instituce v cestovním ruchu v dané lokalitě, kterou Prazdroj získal od agentury CzechTourism, s níž dlouhodobě spolupracuje. Potvrzení vysoké kvality služeb je nyní formou plaket viditelné na vstupních místech do pivovaru a informace jsou také na webu.