Recept na úspěch? Zlatá střední cesta. Právě tou se před lety rozhodla vydat londýnská oděvní firma. Svět byznysu zaplavuje košilemi a obleky, které nejsou tak levné jako ty z nabídky řetězců typu Marks & Spencer či Zara, ani tak luxusní jako třeba ty se značkou Armani. Oděvy T.M.Lewin se vyrábějí z materiálů, jako je egyptská bavlna či vlna Merino. Košili lze přitom koupit už za tisícikorunu. Díky čemu se firmě daří kombinovat kvalitní materiály a nízké ceny?
"Důvodem jsou jednak velké objemy prodeje, ale i fakt, že se košile vyrábějí v Číně. "Na celý proces přitom dohlíží britský kontrolní tým," ubezpečuje generální ředitel firmy, třiapadesátiletý Brit Geoffrey Quinn. To, že se firmě daří, je do značné míry zásluha britských zákazníků. Quinn je svojí obchodní strategií naučil, že pokud nechtějí dlouho přemýšlet o tom, co si obléknou do kanceláře či na obchodní schůzku, stačí navštívit jednu z jeho prodejen.
Unikát v Praze
Příležitostí jim dává dost. Na ostrovech má T.M.Lewin celkem 100 značkových obchodů. Firma se ale rozhodla oblékat i zbytek světa - a tak se dnes její oblečení prodává i v Austrálii, Singapuru či v Malajsii.
Jediným místem v kontinentální Evropě, kde se dají koupit košile T.M.Lewin, je Praha. Společnost se rozhodla dobýt evropský trh teprve nedávno - a naše hlavní město jí má posloužit jako "odrazový můstek".
Proč zrovna ona? "Praha je menší rybník než třeba Paříž nebo Berlín, a to z nás dělá větší rybu. Pokud jde o byznys oblečení, trh se tady teprve rozvíjí, nabídka není příliš široká, a to pro nás znamená vynikající příležitost. A navíc - všechno, co uděláme v Praze, nás lépe připraví na to, abychom uspěli v dalších evropských metropolích. V Asii jsme mimochodem postupovali stejně. Tam jsme podle stejného klíče vsadili na Singapur," přibližuje plán expanze Quinn.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.