Budějovický Budvar ukončí k 6. červenci obchodní spolupráci s pivovarnickým koncernem Anheuser-Busch Inbev (ABI).

ABI zajišťoval od ledna 2007 na základě smlouvy o výhradním obchodním zastoupení na území USA import, distribuci a marketing prémiového světlého ležáku z Budějovického Budvaru, který se v Severní Americe prodává pod značkou Czechvar.

Novým importérem se stane společnost United States Beverage (USB). Řekl to mluvčí Budvaru Petr Samec.

"Náš partner bohužel zásadním způsobem neplnil obchodní cíle, kterých měl podle smlouvy dosahovat," vysvětlila ukončení spolupráce prodejní manažerka Budějovického Budvaru pro Severní Ameriku Vlasta Kociánová.

V roce 2011 splnil ABI prodejní cíl, k němuž se zavázal ve smlouvě, pouze ze 30 procent.

"Nesplněním objemu prodeje došlo k závažnému porušení smlouvy, které nás v lednu 2012 vedlo k rozhodnutí o ukončení spolupráce s ABI. Tento týden vyprší šestiměsíční výpovědní lhůta a distribuci Czechvaru v USA od 7. července převezme náš nový importér," dodala Kociánová.

Nová naděje pro Czechvar

Novým importérem se stane společnost United States Beverage (USB). Je to společnost zaměřená na vývoz a marketing superprémiových a takzvaných "craft beer" značek do USA, sídlí ve Stamfordu v Connecticutu.

"Ve společnosti United States Beverage pracuje tým špičkových odborníků. Očekáváme, že v příštím roce prodáme v USA kolem 9000 hektolitrů Czechvaru a věříme, že se prodej bude dynamicky zvyšovat i v dalších letech," uzavřela Kociánová. USB podle ní disponuje silnou distribuční sítí po celém území USA.

Smlouva uzavřená s ABI v roce 2007 byla podle Samce v souladu s tehdejší strategií ABI, který chtěl využít dynamicky rostoucí poptávku po importovaných pivech v USA. S cílem stát se největším importérem prémiových a superprémiových značek do USA vytvořil ABI specializovanou obchodní divizi. V roce 2006 hledal ABI do svého portfolia český superprémiový ležák a značka Czechvar splňovala jeho představy.

Léta soudních sporů

Budějovický Budvar nabídku ABI k obchodní spolupráci přijal, protože prostřednictvím této smlouvy se mu otvírala historická příležitost k využití největší distribuční sítě v USA a v důsledku i k zásadnímu navýšení exportu do USA. Smlouva se týkala pouze obchodní spolupráce v USA a nijak neovlivnila spory o značku Budweiser v ostatních zemích.

Po změně vlastníka (ovládnutí skupinou InBev) v roce 2008 se ve společnosti ABI změnila obchodní koncepce a poklesl její zájem o dovoz importovaných značek do USA, ABI získal pro Severní Ameriku široké portfolio značek původní skupiny InBev.

Firma Anheuser-Busch InBev je největším výrobcem piva na světě. S českobudějovickým Budvarem vede řadu soudních sporů. Oba pivovary bojují více než sto let o značku Budweiser a její různé obměny. Většina sporů je z nedávných let, kdy Budvar zvýšil export.

009 0203 budvar

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist