ČSA plánují vyšší využití menších letounů, které by aerolinie měly získat v průběhu září a října. Létat s nimi budou do bližších evropských destinací. Ty jsou zajímavé především pro obchodníky a firemní klientelu.
České aerolinie jsou teď pro asijské kupce zajímavější, tvrdí jejich šéf - čtěte ZDE
ČSA kvůli krizi šetří a na Ruzyni vyklízí pozice. Cestující jim přebírá Lufthansa - čtěte ZDE
"Pro tento druh cestujících je důležitý spíše počet letových frekvencí než sedadlová kapacita," uvedl viceprezident ČSA pro obchod a marketing Jiří Marek. Společnost se proto pokouší zavést do flotily nová vrtulové letadla ATR 72.
Tato letadla by měla doplnit menší ATR 42. Cílový počet vrtulových strojů by měl o jedno letadlo vzrůst na sedm letounů, uvedl Marek. Ještě na přelomu roku se přitom ČSA snažily těchto letadel zbavit a převést je do sesterské společnosti Holidays Czech Airlines.
ČSA přeberou destinace Job Air
Podle prezidenta a předsedy představenstva ČSA Philippe Moreelse se zimní řád bude od současně platného letního řádu lišit jen minimálně. Kromě sezonních změn ČSA zohlední aktuální dění na trhu s leteckou přepravou. To se podle Marka v praxi projeví například přebíráním destinací z obchodní sítě zkrachovalé společnosti Job Air.
ČSA po dopravci převezmou pravidelné lety do Berlína a do Stuttgartu. Příští léto by ČSA dále chtěly převzít rovněž linky do Záhřebu a slovinské Lublaně.
Destinacemi, které oproti loňskému roku z letového řádu zmizely, jsou například pravidelné lety do Atén. Kvůli nerentabilitě způsobené poklesem zákazníků kvůli událostem arabského jara ČSA zrušily pravidelné linky do Bejrútu.
O jednu týdenní destinaci naopak ČSA navýší počty spojení do východní Evropy - do Rostova na Donu, Ufy, Petrohradu, Jekatěrinburgu a Nižného Novgorodu.
Z destinací v západní Evropě se četnost týdenních frekvencí zvýší například u Bruselu, Budapešti, Milána a Düsseldorfu. O čtyři týdenní frekvence ČSA dále posílí linku do izraelského Tel Avivu.