Marketing patří mezi činnosti, které jsou výrazně ovlivňovány ekonomickými, technickými a hlavně velikostními specifiky společností. Rozdíl mezi marketingem malých a velkých společností spočívá především v obsahu a rozsahu jednotlivých činností.
Marketingové cíle jsou ale vesměs stejné - s přiměřenými náklady na propagaci dosáhnout maximálního prodeje.
Malé a střední firmy nemohou kopírovat marketing velkých firem - nemají často k dispozici samostatné marketingové oddělení s dostatečnými zdroji a investiční prostředky na rozsáhlé propagační kampaně.
Jejich nevýhodou je i to, že bohužel často dochází ke spojování jednotlivých činností, protože se stále vyskytuje názor, že marketingové plánování a řízení pro menší společnosti není potřebné a je pouze ztrátou času a vyhazováním peněz, kterých není nazbyt.
Flexibilita jako přednost
Tyto společnosti často spoléhají na svůj úsudek a investují velmi nahodile, což brání jejich růstu. Jejich velká výhoda bývá v možnosti rychle reagovat na změny na trhu.
Jedna z velkých příležitostí právě pro tento sektor je ve využívání nových kanálů, a to nejenom - dnes velmi populárních - sociálních sítí.
Společnosti v tomto sektoru se díky vlastní flexibilitě mohou výrazně odlišit od konkurence. Tyto výhody ale často ztrácejí právě kvůli nahodilým a neřízeným marketingovým aktivitám bez potřebných nástrojů.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.