Lidé šetří, u nákupu aut se rozhodují jen nebo hlavně podle ceny a omezit útratu se snaží i v autoservisech.
Přivezou si vlastní náhradní díly, které se jim někde podařilo sehnat, a chtějí pouze, aby je mechanici namontovali. "A co není vyloženě akutní, to neopravují," popisuje šéf dovozce vozů Ford ČR Jan Laube.
HN: Kvůli tomu, že jsou auta v Česku levnější, jich část okamžitě putuje do zahraničí. Nepociťujete to na tom, kolik máte práce v servisech?
V servisu vnímáme samozřejmě určitý pokles. Není to ale tím, že se vozy vyváží. O třetinu tu totiž naopak přibylo vozů starých čtyři až pět let. Primárně jsou z dovozu a to je pro nás ohromná příležitost. V servisu obecně dochází k poklesu obratu i k poklesu servisních zakázek, ale to se netýká jen nás, je na to celém trhu.
HN: Čím to je?
Je to tím, že český zákazník nakupuje méně a klesá jeho spotřeba. Šetří. Na servis sice přijede, ale když to řeknu zjednodušeně, tak chce udělat méně práce.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.