Jeden stůl, dvě židle a telefon. Tak vypadal začátek cestovní kanceláře Exim Tours z kraje 90. let. Ferid Nasr tehdy začal vozit české turisty do své vlasti, Tunisu.
Z malé cestovní kanceláře vytvořil lídra na tuzemském trhu. Nedávno prodal 51procentní podíl německému koncernu Rewe, který v Česku vlastní například obchody Billa a Penny Market. I tam se brzy začnou prodávat zájezdy Eximu.
Přesto Nasr ve firmě nekončí. "Máme spoustu dalších plánů. Chtěl bych expandovat na balkánské trhy, nebo posílit příjezdový cestovní ruch," říká v rozhovoru Nasr.
Už se dají vaše zájezdy koupit v obchodech vedle potravin?
Ještě ne, ale připravuje se to. Brzy budeme zájezdy prodávat v sítích Billa a Penny Market. Řešíme ale, jak to uděláme a pod jakou značkou. Chceme se dohodnout s ITS Billa, jejíž zájezdy se už nějakou dobu v těch obchodech úspěšně prodávají. Musíme se proto domluvit, co bude která firma nabízet a jestli zůstanou dál dvě značky.
A kdy to bude jasné?
Na podzim si budete moci určitě zájezd koupit v supermarketu. Zatímco ITS Billa nabízí zájezdy prostřednictvím letáků a katalogů, my bychom chtěli raději otevírat v supermarketech vlastní samostatné stánky, nebo miniprodejny. Ve většině obchodů Billa, kromě těch malých, budeme přítomní. Já bych chtěl, aby ITS zůstala u letáků a my budeme mít prodejní místa. Ale možná se nakonec rozhodneme jinak a produkt budeme nabízet pod jednou hlavičkou.
Jak se vám vůbec firma řídí, když už nejste majitelem?
Na tom, jestli vlastním 100 procent, 20 nebo 40, vůbec nezáleží. Teď je to pro mě navíc ještě pestřejší, jsem zapojený i do nákupu pro německý trh. Největší rozdíl je v tom, že jsme teď součástí opravdu velké společnosti. A součástí je byrokracie, kterou jsme tady v takové míře neměli. V tom se musíme přizpůsobit.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.