Zatímco v Číně či v Rusku může být Škoda spokojená, v Indii se jí příliš dobře nevede. Zaměstnanci jejího závodu v Aurangabádu vyjadřují již několik měsíců obavy, že jejich továrnu čeká zavření, a opakovaně žádali o pomoc i české škodovácké odbory. O možném uzavření indické továrny se v posledních měsících neoficiálně mluvilo rovněž v samotné mladoboleslavské automobilce, protože vozům s okřídleným šípem se zatím v Indii nedaří dostatečně prosadit proti konkurenci.
Loni měla Škoda na indickém trhu podíl 1,3 procenta, v letošním prvním pololetí 1,5 procenta. Za tento růst ovšem vděčí zahájení prodeje sedanu Škoda Rapid, který ve srovnatelném loňském období v nabídce ještě nebyl. Rapid je v současnosti jedinou skutečně úspěšnou škodovkou v Indii, jenže se vyrábí jinde, v koncernovém závodu VW Pune.
Situaci v minulých dnech přímo v Aurangabádu uklidňovali předseda představenstva Winfried Vahland s odborářským předákem Jaroslavem Povšíkem. Podle něho tam Škoda stojí na rozcestí. Pokud se situace nezlepší, uzavření závodu by mohlo být reálné. "Pan Vahland ale jasně řekl, že chce být u vítězné varianty, což deklaroval na shromáždění 1200 zaměstnanců," uvedl po návratu Jaroslav Povšík v časopisu Škodovácký odborář.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.