Dnes se koná klíčová valná hromada Asociace televizních operátorů (ATO), při které může eskalovat už rok trvající bitva největších televizních stanic kvůli měření sledovanosti pro roky 2013 až 2017. To je klíčové pro zhruba třicetimiliardový byznys televizních reklam.
Členy ATO jsou největší televize v zemi Česká televize, Nova a Prima a také asociace mediálních agentur, které zastupují inzertní klienty. Ve sporu stojí na jedné straně Nova a mediální agentura Médea, na druhé straně všichni ostatní včetně menších televizí, které fungují jako přidružení členové ATO.
Ředitel Novy Jan Andruško v rozhovoru pro IHNED.cz odhaduje, že se ani dnes situaci nepodaří uklidnit. "Znovu jsou navrhovány změny, na kterých jsme se už jednou nedohodli a v mezidobí žádná jednání na kompromisu neproběhla," říká Andruško.
Celý spor se rozhořel na podzim loňského roku. Tendr na dodávání dat o sledovanosti vyhrála firma Mediaresearch, která měří sledovanost od roku 2003 - jako jediná totiž zůstala v tendru.
Nejprve se přihlásili jen dva uchazeči, Nova pak začala protestovat proti krátké přihlašovací lhůtě. Podle ní byla lhůta dle zákona nejkratší možná, tedy 42 dnů, zatímco běžná lhůta při stejných tendrech v jiných zemích se pohybuje okolo 90 dní.
Nově se nakonec podařilo lhůtu prodloužit, načež se přihlásily další dvě firmy. Ale ostatní společnosti kromě Mediaresearch byly postupně vyloučeny ze soutěže, buď kvůli formálním chybám, nebo že překročily cenový strop na průzkumy sledovanosti.
Tendr nyní prošetřuje antimonopolní úřad.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.