Dnes se koná klíčová valná hromada Asociace televizních operátorů (ATO), při které může eskalovat už rok trvající bitva největších televizních stanic kvůli měření sledovanosti pro roky 2013 až 2017. To je klíčové pro zhruba třicetimiliardový byznys televizních reklam.

Členy ATO jsou největší televize v zemi Česká televize, Nova a Prima a také asociace mediálních agentur, které zastupují inzertní klienty. Ve sporu stojí na jedné straně Nova a mediální agentura Médea, na druhé straně všichni ostatní včetně menších televizí, které fungují jako přidružení členové ATO.

Ředitel Novy Jan Andruško v rozhovoru pro IHNED.cz odhaduje, že se ani dnes situaci nepodaří uklidnit. "Znovu jsou navrhovány změny, na kterých jsme se už jednou nedohodli a v mezidobí žádná jednání na kompromisu neproběhla," říká Andruško.

Celý spor se rozhořel na podzim loňského roku. Tendr na dodávání dat o sledovanosti vyhrála firma Mediaresearch, která měří sledovanost od roku 2003 - jako jediná totiž zůstala v tendru.

Nejprve se přihlásili jen dva uchazeči, Nova pak začala protestovat proti krátké přihlašovací lhůtě. Podle ní byla lhůta dle zákona nejkratší možná, tedy 42 dnů, zatímco běžná lhůta při stejných tendrech v jiných zemích se pohybuje okolo 90 dní.

Nově se nakonec podařilo lhůtu prodloužit, načež se přihlásily další dvě firmy. Ale ostatní společnosti kromě Mediaresearch byly postupně vyloučeny ze soutěže, buď kvůli formálním chybám, nebo že překročily cenový strop na průzkumy sledovanosti.

Tendr nyní prošetřuje antimonopolní úřad.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 80 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.