Modernizace dálnice D1 se pravděpodobně odsune na jaro. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) kvůli dotazům a připomínkám stavebních firem změnilo podmínky současných tendrů, uvedl server E15.cz. Podle původního plánu ŘSD počítalo se zahájením prací na prvních úsecích od 5. října.

Kvůli tendrům na opravu prvních pěti dálničních úseků podali stavaři na ŘSD 200 stran dotazů a námitek, na základě kterých ředitelství v noci z pátku na sobotu vydalo revidované znění obchodních podmínek výběrových řízení. I tato nová verze ale podle zjištění deníku E15 stavbařům nevyhovuje.

Vadí jim prý zejména stanovení pevného požadavku odevzdání stavby i tehdy, kdy by práce přerušilo samo ředitelství, nebo to, že správce stavby údajně nebude mít žádnou rozhodovací pravomoc. Sporný je i harmonogram, který stanovuje betonářské práce na zimní měsíce, které jsou pro tento druh prací nevhodné.

Tendr na opravy dálnice se v současnosti nachází ve druhém a závěrečném kole výběrového řízení, ve kterém má ŘSD vybrat vítěze na základě nabídnuté ceny. Celkem se o zakázku uchází 13 firem.

Z velkých stavebních společností je to například Metrostav, Skanska, Strabag a Eurovia CS. Posledně jmenovaná firma a ŘSD se několik měsíců přou o to, kdo zavinil zvlnění části dálnice D47 u Ostravy.

O modernizaci dálnice rozhodlo ministerstvo dopravy vloni v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Tehdy úřad chtěl začít s opravami na jaře letošního roku.

ŘSD zakázku na modernizaci prvních pěti úseků měřících dohromady necelých 40 kilometrů odhadlo na 4,4 miliardy korun. Pro letošek je zajištěné financování ve výši 1,5 miliardy Kč. Modernizaci těchto prvních úseků má být podle ŘSD hotová do konce příštího roku.