Zatímco ve Švýcarsku je pod značkou Fair Trade prodávaný každý druhý banán a ve Velké Británii každý třetí, v Česku nejsou na rozdíl od čokolády nebo kávy k dostání vůbec.
Před časem to zkoušel Interspar, ale čeští zákazníci vyhledávají spíše slevové akce, než že by byli ochotni připlácet na zlepšení pracovních podmínek a dodržování ekologických norem kdesi ve Střední Americe.
Nyní obchodníci tvrdí, že pro Česko nemohou sehnat dodavatele Fair Trade banánů. Vyplývá to z informací neziskové organizace NaZemi, která v úterý spolu se zahraničními partnery pořádala v Praze mezinárodní konferenci na téma společenská odpovědnost firem v dodavatelských řetězcích tropického ovoce.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.