Senát v pátek schválil novelu, kterou zakazuje televizím vysílat reklamu hlasitěji než ostatní pořady. Zákaz by měl začít platit zhruba v polovině příštího roku, za jeho porušení má hrozit pokuta až pět milionů Kč.
Hlasité reklamy lidem velmi vadí a stěžují si na ně.
"Obracela se na nás spousta lidí, abychom s tím něco udělali," řekl při projednávání předseda sněmovního mediálního výboru Václav Mencl (ODS). Novelu zákona o provozování televizního vysílání ještě musí podepsat prezident.
Detaily k zákazu má stanovit vyhláškou Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Zákaz se má vztahovat i na znělky, které oddělují reklamu, teleshopping nebo označení sponzora od ostatních vysílaných pořadů.
Děti věnují médiím v průměru čtyři hodiny denně - čtěte ZDE
Aféra padlé star Jimmyho Savilla ničí pověst stanice BBC - čtěte ZDE
Předloha se podle Mencla dotkne komerčních televizí, neboť veřejnoprávní Česká televize hlasitější reklamu už ze svého vysílání odstranila a hlasitost vysílání sjednotila.
Komerční televize i výrobci reklamy budou mít po přijetí novely sedm měsíců na to, aby se novým pravidlům přizpůsobili. Rada pro vysílání má stanovit vyhláškou například podrobnosti k regulaci hlasitosti vysílané reklamy.
Rada pro vysílání by také ukládala pokuty a dohlížela na dodržování zákazu.
Autoři předlohy odhadují, že by se kvůli tomu výdaje rady zvýšily o asi 200 000 korun na novou techniku.